Skauti jsou při financování svých akcí závislí na finančních zdrojů od svých partnerů, po několikáté už vyzkouší i financování skrze crowdfundingový portál HitHit. Tentokrát v tom však nebudou sami, kampaň pro festival Obrok 2017 podpořilo třicet osobností, kteří už na Obroku byli nebo jsou jim myšlenky skautingu blízké. Jsou mezi nimi cestovatelé Dan Přibáň a Ladislav Zibura, herec Jiří Bartoška, umělec Vladimír Franz, šéfredaktor Respektu Erik Tabery, režisérka Helena Třeštíková, dokumentaristka Olga Špátová, zpěvák Voxel, výtvarník Roman Týc, grafik Aleš Najbrt, aktivista a politik Matěj Hollan, reportér Janek Rubeš, režisér Arnošt Goldflam, kavárník Ondřej Kobza, bubeník Lukáš Vincour a mnozí další. Třicet osobností se v několika minutovém videu střídá rychle za sebou, každý říká zhruba polovinu věty.

reklama
reklama

"Tenhle formát videa mě poprvé oslovil už před nějakou dobou, když jsem viděla, jak takto celebrity v USA točí kampaň, aby upozornily na problémy s legálním držením zbraní. Vždycky jsem si říkala, že kdybych někdy měla možnost točit nějaké propagační video, bude natočené podobně, protože pokud je udělané dobře, může velmi silně zapůsobit, není technicky náročné na natáčení a není potřeba ho nějak vysvětlovat či dávat do kontextu," vysvětluje Anna Bělková, manažerka komunikace Obroku 2017 a také autorka konceptu promo videa. "Potěšilo mě, že ani jednoho z těch lidí nenapadlo mluvit o penězích, či za natáčení něco chtít. To podle nás krásně podtrhává, že vše, co skauti dělají, dělají zadarmo a lidé si toho váží, vidí to a nebojí se tuto laskavost oplatit," doplňuje Anna Bělková. Klip si skauti vyrobili ve své vlastní produkci, o kameru a střih se postaral Vojta Čižmář.

Podpořte Obrok 2017 na HitHitu!

Cílem kampaně je vybrat 100 tisíc korun, které organizátorům pomohou zlepšit chod akce, vyšperkovat program a vytvořit tak nevšední zážitek pro všechny zúčastněné. "Moje žena je skautka, moje děti jsou skauti, a já si myslím, že ten skaut je výborná věc a že rozhodně si skauti tu odměnu v podobě Obroku velice zaslouží,” říká ve videu režisér Arnošt Goldflam. Celá kampaň se ale podaří pouze tehdy, vybere-li se částka celá. Motivací pro příspěvek nemusí být pouze sympatie ke skautingu, ale i jedna z odměn, které skauti nabízí - zveřejnění jména přispěvatele ve videu, dopis od organizačního týmu, VIP vstupenky na Obrok či skautský šátek. Skauti mají k úspěšného dokončení kampaně nakročeno dobře, za necelý den se jim podařilo vybrat více než 60 procent cílové částky.

Obrok se koná od roku 2000 a od té doby se uskutečnilo už osm různých ročníků a pokaždé v jiné části České republiky, poslední ročník se uskutečnil v roce 2015 v libereckém sportovním areálu Vesec. Ten další se uskuteční od 7. do 11. června 2017 v Trutnově a skautům během pěti dní nabídne vzdělávací přednášky, inspirativní setkání s osobnostmi z různých oborů, workshopy, hry i koncerty. Účastníci Obroku se vždy snaží pomoci i v regionu, kde se akce koná. Například během minulého ročníku v Liberci skauti například pomáhali rekonstruovat městské kino, vytvořili kulturní program pro seniory v nemocnicích a natírali skokanský můstek.

reklama