Vyhledávač letenek Skypicker mění své jméno na Kiwi.com. Brněnská firma, která od svého vzniku v roce 2012 razantně roste a loni dosáhla obratu 2,2 miliardy korun, koupila tuto doménu letos v březnu.

"Název Skypicker již nadále neodrážel dlouhodobou vizi společnosti, která počítá s rozšířením našich služeb i mimo leteckou dopravu a s dalším růstem především na trzích s vysokým potenciálem. Mezi ty řadíme například Asii, která se alespoň v našich číslech začala profilovat jako rychle rostoucí trh," řekl Hospodářským novinám CEO Oliver Dlouhý. Více chce zakladatel prozradit na páteční tiskové konferenci.

reklama
reklama

"Slovo kiwi je krátké, lehce zapamatovatelné a existuje jen velmi málo slov, která mají v každém jazyce stejnou výslovnost, pravopis a zároveň i význam," dodává marketingový ředitel Martin Janovčík. Od středy se tak uživatelům stránka Skypickeru automaticky přesměruje na doménu Kiwi.com.

Společnost Skypicker vyrostla na tom, že vyvinula algoritmus, který kombinuje lety všech světových aerolinek, tedy i těch, které spolu nespolupracují. Tím je schopná vyhledat nejlevnější letecké spojení na složitějších trasách. Firma denně prodá letenky za 20 milionů korun, český trh přitom dělá pouhé půl procento obratu. Přesto už se po boku serverů Letuška.cz a Student Agency řadí mezi největší tuzemské vyhledávače letenek. 

reklama