Huawei hodně věří novému smartphonu P8. S ním hodlá zatápět i slavné konkurenci. "Jak velký význam má značka, v Číně nesmírně rychle pochopili," říká Ondřej Kužílek z agentury Inspiro Solutions, která v ČR zajišťuje marketingovou komunikaci značky.

Dosud značka Huawei využívala v reklamě hlavně Jaromíra Jágra, proč sázela zrovna na něj?

Je to celosvětový trend. Huawei se v každém státě spojuje s nejlepšími sportovci. Jde o propojení emocí a positioningu značky. Huawei sponzoruje Borussii Dortmund, AC Milán nebo Arsenal a u nás je to hokejová reprezentace, Jaromír Jágr a Sparta. V plánu je ale sportovní partnerství v Česku dál rozšiřovat.

Huawei nyní přichází na český trh s telefonem P8 z nejvyšší řady, jaká bude jeho cena?

Vlajkový model P8 s hliníkovým tělem bude stát 12 999 Kč. U odlehčené verze P8 Lite pak bude cena zhruba poloviční.

Komu chce Huawei s tímto modelem konkurovat?

Highendovým modelům známých značek, jako je iPhone 6 nebo Samsung Galaxy S6. K tomu vybízí už heslo propagující P8: "S šestkami si hlavu nedělá".

Jsou lidé ochotni zaplatit takové peníze za čínský výrobek?

Zákazníci hodně řeší cenu a technické parametry u smartphonů pod 10 000 korun. Jak se tato psychologická hranice překročí, do hry vstupuje více prestiž a značka. A v tomto ohledu udělal Huawei v posledním roce obrovský posun, u mladých lidí mezi 18-24 lety je už brand awareness hned v závěsu za Applem a Samsungem. Nepředpokládá se, že P8 bude nejprodávanější model značky, ale především ukáže, že umí vyrobit top produkt. Navíc s fantastickým poměrem value for money.

"Huawei je jednička na miliardovém čínském trhu a Samsung nebo Apple globálně nepatří mezi hráče, kterých by se bála."

Lidé si ale Huawei spojují spíše s levnými telefony.

Když jsme s nimi před třemi lety startovali spolupráci, teprve začínali se smartphony. Přišli s levnými telefony, které měly svoje mouchy. To si lidi zapamatovali a s tím teď trochu bojujeme, i když kvalita se už posunula úplně jinam. Proto si klidně troufáme na tu lehce konfrontační reklamu. Huawei je jednička na miliardovém čínském trhu a Samsung nebo Apple globálně nepatří mezi hráče, kterých by se bála.

Mění se i komunikace značky?

Dříve byla strategie Huawei zaměřena na prodej. V segmentu, kde začínali, nebyla síla značky tak zásadní. Nyní je Huawei marketingově orientovaná značka, která strategicky velmi silně investuje do customer care. Firmu dnes opravdu zajímá, co si o ní zákazníci myslí. V telefonech je dnes třeba předinstalovaná aplikace, jejímž prostřednictvím odpovídáme uživatelům na každý jejich dotaz. To je v čínském podání obrovský posun.

Jak tedy bude vypadat kampaň na novou P8?

Jako unique selling proposition jsme bez váhání vybrali kvalitu fotoaparátu, který výborně snímá i v noci. Právě na fotky jsme vsadili v aktuální kampani, v níž se angažují amatérští fotografové a fotokluby, kterým jsme P8 nabídli k vyzkoušení. Fotky z P8 budou nahrávat na kampaňovou microsite a pomocí hashtagů taky na Instagram nebo Twitter. Na webu se budou volit nejlepší snímky a vše zakončí velký event s výstavou a vyhlášením vítězů. Výherci pak budou se svými fotografiemi vidět na velkoplošných billboardech.

Prý zapojíte i celebrity.

Garanty kampaně jsou profesionální fotografové jako David Kraus, Zdenko Hanout, Adolf Zika nebo Tereza z Davle. Měli jsme strach, že profíci budou mít k focení na smartphone odpor, ale oni byli naopak rádi, že si ho můžou otestovat. Plánujeme spolupráci i s dalšími známými osobnostmi, které budou sdílet například svoje fotky z klubů na Instagram.

Kde všude bude kampaň vidět?

Outdoorové plochy zajišťují JCDecaux a BigMedia. My pracujeme s digitálním rozpočtem a z toho 90 procent půjde do Facebooku.

Čekal bych, že sociální sítí číslo jedna pro vás bude Instagram.

Ten by byl skutečně ideální, ale bohužel to v Česku stále není tak masová záležitost jako Facebook. Na Instagramu ale budeme právě prostřednictvím celebrit.

"Čínská centrála pochopila potřebu lokálního insightu."

Jak moc jsou kampaně řízeny ze zahraničí?

I v tomto se práce firmy ohromně změnila. Čínská centrála pochopila potřebu lokálního insightu. Čistě pro představu, na vizuálech české kampaně nebude Eiffelovka, i když vypadá na fotkách dobře, ale budou tam Hradčany. Místní kampaně jsou teď přibližně půl na půl kombinací globálních a čistě lokálních aktivit.

Takže se nebojí dávat lokálním agenturám volnou ruku?

Leckdo čínské firmy podceňuje, ale Huawei je globální firma, která má perfektní přehled o tom, jaké jsou ve světě trendy, kolik co stojí, za kolik se to dá nakoupit a jaký model spolupráce je pro ně nejvýhodnější.

Jak vlastně probíhá komunikace s čínskou společností?

Mluví se samozřejmě anglicky. Než se někdo z Huawei dostane do Česka, má za sebou studium na prestižní univerzitě i zkušenosti z jiných západních zemí. Překvapilo mě ale, jak jsou Číňané otevření a kolik máme společných témat. V komunikaci mi vlastně hodně připomínají Američany.

 

Ondřej Kužílek, client service director, Inspiro Solutions

Je v agentuře od roku 2011 a má na starosti kampaně a komunikaci se značkou Huawei. Inspiro se pro tuto čínskou společnost stalo nově core agenturou, která zastřešuje kreativu, sociální sítě, PR i ATL. Ondřej Kužílek se v agentuře stará i o komunikační aktivity O2, České spořitelny nebo Mladé fronty.

reklama
reklama


  

 

reklama