"Často se díváme na maloobchod z pohledu vztahů mezi dodavateli a odběrateli a zapomínáme na to, že maloobchod je především služba, jejíž hodnoty dřív spočívaly zejména v osobním přístupu obchodníků a ve znalosti jejich zákazníků. A právě k tomuto přístupu se chceme vrátit. Poroto jsme zvolili i název Koloniál.cz, protože chceme stavět na tradičních hodnotách retailu," uvedl Petr Vyhnálek na konferenci Retail Summit.

Nový projekt má ambici dosáhnout do pěti let obratu kolem čtyř až pěti miliard korun. Zákazníky bude hledat mezi rodinami a domácnostmi, které teď absolvují velké nákupy v klasických obchodních centrech.

reklama
reklama

V první fázi bude služba dostupná pro Prahu a blízké okolí s plánem rozšíření i do dalších měst. Oproti konkurenčním online projektům bude stát na přímé spolupráci s více dodavateli a výrobci.

Jeho výhodou by mělo být také zázemí E-commerce Holdingu, klíčové aktivity skupiny Rockaway, do níž prodej potravin spadá. "Vycházíme z reálných zkušeností, jaké už známe z jiných trhů, dívali jsme se například do Anglie, kde na podobných principech funguje on-line supermarket Ocado," dodal bývalý šéf Globusu. 

Vyzvedl přitom i dosavadní činnost konkurentů podnikajících například v on-line rozvozu potravin, kteří podle něj odvedli velkou "pionýrskou" práci při bourání bariér, na které nakupování potravin po internetu zprvu naráželo. "Každý další, kdo vstoupí na tento trh, to už bude mít jednodušší," dodal Vyhnálek. Se zavedením nové služby počítá během první poloviny letošního roku.

reklama