Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Výzkum: Češi budou letos více utrácet za cestování a zážitky

Incomind/Redakce MAM7. 1. 20206. 1. 2020

Výzkum české populace realizovaný agenturou Incomind v závěru roku ukázal, že se v roce 2020 chystáme utrácet více především za cestování a zážitky.

V roce 2020 se Češi chystají utrácet více než v roce předchozím zejména za cestování, zážitky a volnočasové aktivity. 21 % respondentů plánuje investovat více do cestování (nejpatrnější je to u obyvatel Prahy a Zlínského kraje), 19 % do zábavy a vyžití ve volném čase mimo domov (vedou Jihomoravský kraj a Praha) a 17 % do volného času tráveného doma (zde vedou Jihočeši před Pražany). Připravenost k vyšším výdajům za zážitky a využití volného času je s viditelným odstupem nejvyšší u studentů, nicméně je patrná u všech věkových kategorií až do 45 let.  

„Potenciální růstovou kategorií jsou například i služby osobní péče a péče o fyzickou a duševní kondici – zvýšení výdajů zde plánují ženy více než muži“, komentuje výsledky výzkumu Tomáš Drtina, ředitel společnosti Incomind.

Parametry výzkumu: Reprezentativní výzkum CAWI (internetová populace ČR), n=1000, dotazování 17.-19.12.2019. Ot: Které z následujících položek budete v roce 2020 pravděpodobně kupovat více než letos? Výběr z 22 položek.

U nákupů zboží jsme v očekáváních střídmější. Nejvyšší podíl oslovených (cca jedna šestina) počítá s vyššími výdaji za nábytek, ovšem značná část populace zároveň také s nižšími – souvisí to s nižší frekvencí nákupů, resp. delšími nákupními cykly u této kategorie. Pozitivní očekávání jsou spojena i s nákupy obuvi a odívání, a to jak běžné módy, tak i sportovní (zde je to markantní zejména u mladých do 25 let), a u části populace také s výrobky pro dům, domácnost a zahradu.

Naopak spíše pokles výdajů očekávají Češi při nákupech technologického zboží včetně mobilních telefonů a počítačů, kde je možné pozorovat nižší nákupní optimismus zejména u ženské části populace.

Nepřehlédněte
Výzkumy do šuplíků už se nedělají, říká Macků

Zavřít reklamu

Košík.cz s Mattoni testují zálohované PET lahve

Starší článek

Slevomat má nové ředitele, Havlíčková odchází

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unsplash.com

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově

První Bernard Pub otevřel před deseti lety v Jeseniově ulici v Praze. Síť franšízových podniků se od té doby postupně rozšiřuje, aktuálně jich je otevřeno…
5. 8. 20224. 8. 2022
Marketing

Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

Poptávka značně narostla, Češi patří mezi krypto nadšence, říká šéf marketingu českého výrobce světoznámé hardwarové peněženky Trezor Jan Kočenda.
5. 8. 20225. 8. 2022
Marketing

ČEZ zpřístupňuje VR prohlídku Temelína celému světu

Jaderná elektrárna Temelín spustila už loni ve svém Infocentru prohlídku ve virtuální realitě ReakTour, která si rychle získala velkou popularitu. Nyní je…
5. 8. 20225. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.