Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Litovel
Marketing

Černý Citron: U nás se rodí hity

Redakce MAM17. 1. 202017. 1. 2020

Aneb Jak ADison s Pivovarem Litovel osvěžil Hanou a získal za to shortlist na Effie

Černý Citron, ochucený pivní mix, který je na trhu již šestým rokem, patří k nejpopulárnějším produktům Pivovaru Litovel. Je vyroben z výčepního piva s citronovým aroma, existuje v nealkoholické i alkoholické verzi a lidé jej pro osvěžení pijí nejčastěji v létě. Fanoušky si dokázal získat napříč všemi možnými skupinami konzumentů. V kategorii ochucených piv však stojí vedle množství konkurentů a substitutů. Výzvou při plánování kampaně proto bylo připomenout se zákazníkovi tak, aby si koupil právě jej – což je úkol nelehký, protože v segmentu panuje značná cenová náchylnost a nedá se říci, že by nákupní chování ovlivňovala primárně oblíbenost značky.

Lokální záležitost

Komunikační aktivity odstartovaly na konci května a cílily hlavně na střední Moravu, kde je produkt dobře dostupný v obchodní síti, ale také na čepu v různých typech restauračních zařízení. Jejich hlavním cílem bylo vzbudit v lidech zájem si jej v létě dát, a to ideálně opakovaně. Chtěli jsme zkrátka z pivního mixu Černý Citron udělat první volbu v kategorii v regionu.

Muzika spojuje

Z průzkumů jsme věděli, že Černý Citron pijí mladí i staří muži i ženy. Byli jsme si také dobře vědomi, že naše hanácké publikum má silný vztah k tomu, co je jejich, lokální, domácí – a je na to patřičně hrdé. Při hledání prvku, který by různorodé segmenty cílové skupiny dokázal oslovit a navíc spojit, jsme proto došli k hudbě, která dovede být krásným mezigeneračním propojovatelem. To potvrzují i každoroční zkušeností z hudebního festivalu v areálu pivovaru Litovelský Otvírák. Rozhodli jsme se vyslat napříč vlastními, získanými i placenými kanály jasnou message: Černý Citron je ten největší letní hit!

Řemeslo a umění

Litovelský Černý Citron se skládá ze dvou složek: hořkého piva a svěžího citronu. Oslovili jsme proto dvě oblíbené regionální kapely, které v kampani symbolizovaly tyto dva elementy – starší a vyzrálejší Stracené ráj (zpívají v hanáčtině) a svěží a mladistvé 3day. Jejich úkolem bylo společně složit a nahrát letní hitovku nazvanou Všude dobře, u nás nejlépe. Její vznik jsme následně mapovali s pomocí videí a fotografií na sociálních sítích a na landing page kampaně. Finální verzi písničky nasadila do svého programu tři místní rádia (Radio Haná, Radio Kroměříž a Radio Rubi) a hrála ji denně v průběhu července a srpna. V rádiích byl hit podpořen také reklamními spoty v různých délkách se stejnou melodickou linkou.

V online prostředí jsme pracovali i s bannerovou reklamou s výrazným využitím brandingových a mobilních formátů. Vzhledem k povaze kampaně jsme využili také reklamy na YouTube, kde jsme promovali video ke vzniku hitu i samotnou píseň. Citronová hitovka byla dostupná i na platformách Spotify, iTunes/Apple Music či Google Play Music. Téma kampaně jsme průběžně komunikovali na hudební i regionální média a vše vyvrcholilo v půlce srpna zahráním naší letní hitovky oběma kapelami naživo na festivalu Litovelský Otvírák 2019.

A přišel potlesk

Kampani se podařilo naplnit byznysový cíl – pomohla zajistit meziroční nárůst tržeb z prodejů Černého Citronu o 15 % i přes to, že Pivovar Litovel v loňském roce ukončil spolupráci s řetězcem, který patřil mezi největší odběratele. Určitě ale stojí za zmínku i některé dílčí metriky: Dvě hlavní videa na YouTube nasbírala celkem téměř půl milionu zhlédnutí a letní hitovku lidé, i když to byla reklama, v průměru poslouchali skoro dvě a půl minuty s nízkým CPV 0,25 Kč. Na Facebooku a Instagramu jsme oslovili 100 % zde přítomné cílové skupiny s frekvencí oslovení 7,5. Mediální výstupy zajistily kumulovaný zásah přes 4,5 milionu a kampaňová landing page vykázala přes 12 500 návštěv.

A mimochodem: litovelský hit se v hitparádě nejposlouchanějšího regionálního Radia Haná udržel devět týdnů! Protože jsme se díky těmto výsledkům s kampaní dostali na shortlist cen Effie, mohu všem vřele doporučit, aby se nebáli experimentovat s formáty a způsoby komunikace, protože i skvělý song může být klíčem k prodejním úspěchům.

Zavřít reklamu

Active Radio náhle ukončila spolupráci s Radiohausem

Starší článek

Primetime for Big Data 2020: Přijíždí expert na velká data z Oxfordu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově

První Bernard Pub otevřel před deseti lety v Jeseniově ulici v Praze. Síť franšízových podniků se od té doby postupně rozšiřuje, aktuálně jich je otevřeno…
5. 8. 20224. 8. 2022
Marketing

Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

Poptávka značně narostla, Češi patří mezi krypto nadšence, říká šéf marketingu českého výrobce světoznámé hardwarové peněženky Trezor Jan Kočenda.
5. 8. 20225. 8. 2022
Marketing

ČEZ zpřístupňuje VR prohlídku Temelína celému světu

Jaderná elektrárna Temelín spustila už loni ve svém Infocentru prohlídku ve virtuální realitě ReakTour, která si rychle získala velkou popularitu. Nyní je…
5. 8. 20225. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.