Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Jak na segmentaci na sociálních sítích

Mikuláš Němec, Aqua Digital2. 12. 20192. 12. 2019

Rok, co rok si čteme o obrovském pravidelném nárůstu uživatelů na sociálních sítích. A není se čemu divit. V dubnu tohoto roku číslo aktivních uživatelů dosáhlo neuvěřitelné 3,5 miliardy. Pro marketingové specialisty celého světa jsou to skvělé zprávy, především tedy, pokud ví, jak správně segmentovat svou cílovou skupinu.

Kvalitní, promyšlená a pravidelná segmentace cílové skupiny uživatelů je cestou k perfektním výsledkům a co nejnižší vytíženosti marketingového budgetu. Je něčím, co v kombinaci s řádným community managementem, tedy přímou komunikací s uživateli, posune značku do kýžených výšin, organicky mezi lidi. Skrze tvorbu osobního vztahu značky se správnými uživateli tyto uživatele tak měníte v zákazníky. V nejlepším případě i zákazníky spokojené. Na co je tedy potřeba myslet při segmentaci budoucích zákazníků?

1. Volba platformy / sociální sítě

První krok jste již jistě udělali. Každá síť je totiž segmentací sama o sobě, přináší své vlastní aspekty. Mladší generace například holduje Instagramu, nejmladší Snapchatu, Pinterest využívají především ženy, zkušenější profesionálové preferují LinkedIn a stále platí, že svět sociálních sítí se točí kolem Facebooku. Pokud se tedy značka vyskytuje na několika platformách najednou, můžete jednoduchou volbou určit, kam obsah umístit a koho jím můžete zaujmout.

2. Geografie

Segmentovat uživatele pak můžeme na základě geografických možností. Pro cílení od celého světa po kontinent, zemi, město, či na desítky metrů od epicentra vaší reklamní kampaně. Každá země, každý národ, či jeho část, potřebuje komunikaci slyšet ve vlastním jazyku. A tím nemyslím pouze lingvistický jazyk jako takový, ale především zaměření se na místní aktuality, dění, novinky, fenomény a obecně přiblížení se uživatelům na lokální úrovni.

3. Socio-demografie

Dalším krokem je detailním zaměření se na skupiny uživatelů, až jednotlivce. Mezi možnosti je specifikace pohlaví, věk, povolání, rodinný stav či například i výše příjmu. Většinu těchto informací bereme při vyplňování profilu na sociálních sítí či jiných stránkách jako standard. Marketingový specialista se může ovšem zaměřit například i na model telefonu, jaké stránky uživatel sleduje, o čem často píše, či na které příspěvky pravidelně reaguje. Při správné segmentaci tak můžeme cílit i například zákazníky s vyššími platovou třídou.

4. Zaměření se na vlastnosti jednotlivce

Subjektivní vlastnosti uživatelů pak určují jejich zájmy, koníčky, lifestyle a samotné chování na sociálních sítích. Každým svým sebemenším krokem, tedy spíše clickem či tapem, se uživatel soc. sítí pohybuje ze zájmu do zájmu a do všech možných kombinací mezi nimi. Komentářem pod fotku své oblíbené zpěvačky, vyjádřením k nové kolekci světové značky oblečení, reakcí ve formě lajku na status svého přítele o nové thajské restauraci, či například podpůrným sdílením odkazu zvířecího útulku. Každým činem dává uživatel o sobě a své povaze vědět, podtrhuje své zájmy, osobnostní kvality (a nedostatky), a v neposlední řadě tak činí práci marketingových specialistů přesnější a výkonnější.

5. Pravidelná optimalizace a zkoušení možností

Kombinace všech dostupných možností segmentace aspektů uživatelů je pak oříškem, který rozlouskne pouze pravidelné testování, optimalizace, a především podrobná příprava a určení strategie vaší značky vedoucí k perfektní segmentaci uživatelů a vašich budoucích zákazníků.

Že je děsivé to, co o sobě dáváme světu sociálních sítí vědět? Jistě. Nikdo ale nechce vidět reklamu na něco, co si nikdy nekoupí. Stejně tak značka nechce své produkty propagovat za nemalé částky marketingových budgetů uživatelům, kteří se nikdy nestanou jejich zákazníky. Cílit na celý svět dokáže každý. Umění profesionála marketingu je nezastavit se, ani když se jedná o dva jedince stojící vedle sebe s telefonem v ruce, očima upřenýma na displej a otevřenou myslí pro vaši reklamu.

Mohlo by vás zajímat
Czech Social Awards: Ceny převzal Kovy, Bára Votíková i Jitka Nováčková

×

Rádio Junior má novou aplikaci pro děti

Starší článek

Zuzana Zbořilová je novou šéfredaktorkou časopisu Žena a život

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesensky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více