

Člověk v tísni nechal předělat scénu z Pelíšků
V předvánoční kampani na SkutecnyDarek.cz nechala organizace Člověk v tísni upravit scénu z filmu Pelíšky, ve které Šebkovi rozbalují dárky. Spot realizoval tým McCann Prague a z původních aktérů se v něm objeví Miroslav Donutil. Nové vizuály připomínají, že hejno kuřat obstojí v nehostinných oblastech líp než lžičky z NDR, a navíc dokáže zajistit obživu pro celou rodinu.
Lidé z Česka už v charitativním eshopu Člověka v tísni nakoupili kozy či první knížky, které organizace distribuuje v nejchudších zemích světa i v ČR za 130 milionů korun.
„Chtěli jsme diváky hlavně pobavit a zároveň jim nasadit brouka do hlavy, jestli by fakt nebylo lepší, kdyby letos darovali Skutečný dárek místo blbostí,“ říká Jan Benda z kreativního týmu McCann Prague, který realizoval charitativní spot na motivy Pelíšků. Autoři spotu plánovali, že scénu přetočí v původním obsazení a pod režijním vedením Jana Hřebejka. „I když jsme z toho nakonec museli ustoupit a přetáčeli jsme jen část nesmrtelné scény, všichni tvůrci Pelíšků byli od začátku neuvěřitelně vstřícní. To, že se do projektu zapojil přímo i pan Donutil, pak byla ta pověstná třešnička na vánočce,“ dodal Jan Benda.
„U Pelíšků si vždy vzpomenu, jak podceňovaný film to byl. Před dvaceti lety mu nikdo nevěřil, měl mizerný rozpočet, natočili ho na šestnáctku. Dneska jsou Pelíšky kult. Pro mě jsou připomínkou, že každé natáčení začíná od nuly a nikdo nikdy neví, jak to může dopadnout,“ popisuje režisér Petr Zahrádka. „Kostýmní výtvarnice sehnala původní oblek majora Šebka a Mirek Donutil se do něj i po dvaceti letech s přehledem vešel,“ dodává.
Roční tržby SkutecnyDarek.cz vzrostly podle Člověka v tísni od roku 2009 z necelých 5 milionů korun na loňských bezmála 22 milionů korun. Letos už Češi na eshopu nakoupili dárky za více než 5 milionů korun. Hlavní prodej se očekává v následujících týdnech. Přes 80 procent dárků totiž lidé nakoupí v období dvou měsíců před Vánocemi.
„Hodnotu dárků stanovujeme z průměru reálných cen, za kterou zvířata nakupujeme v zemích, kde se distribuují. Jejich výběr vychází z aktuálních potřeb našich misí,“ popisuje praxi Tomáš Vyhnálek. Zajímavostí je, že třetina lidí si koupí jen elektronický certifikát. Čtvrtina dárců, kteří nevyžadují jakékoli certifikát pak loni přispěla 5 miliony korun. „Využívají prostě eshop jako možnost darování na dobrou věc,“ vysvětluje Vyhnálek.
Na webu skutecnydarek.cz je k mání darovací certifikát v hodnotě 500 Kč ze speciální edice podle filmu Pelíšky nebo „erotické“ retro těžítko ze slavné scény s Jaromírem Duškem a Evou Holubovou. Výtěžek z prodeje pomůže českým dětem na cestě za lepším vzděláním.
Limitované edice dárků českých umělců a značek nabízí charitativní eshop už druhým rokem Kromě těžítka můžete nadělit pod stromeček dalších pět originálních kousků: grafiku výtvarníka Petra Nikla, peněženku od PlayBag, šálu od Ester & Josefiny nebo šperk Elišky Lhotské a zápisník Papelote.
Tři nové dárky Člověk v tísni zařadil i mezi certifikáty. Jedná se o “10 000 litrů pitné vody”, z jejíhož výtěžku organizace hloubí studny například v Etiopii nebo na distribuuje vodu na obou stranách frontové linie, kde jsou stále běžné odstávky a poruchy. Vozíček pro lepší život a Dívčí sílu, která pomáhá dívkám v rozvojových zemích, kde čelí různým předsudkům i sexuálnímu násilí.
Podobné zprávy


Mohou značky růst i v dobách inflace?


Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově


Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

