Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Jiřina Rittichová/ticbrno.cz
Marketing

Adéla Nováková: Brno je spontánní, požitkářské a alternativní

Redakce MAM9. 12. 20199. 12. 2019

Dnes vychází Marketing & Media číslo 49., kde je hlavním tématem marketing pražského turistického ruchu. V této souvislosti není od věci se podívat, jak pracuje s marketingem moravská metropole Brno. Několik otázek jsme položili Adéle Novákové, vedoucí oddělení marketingu a komunikace Turistického informačního centra města Brna.

Na jakou skupinu zahraničních turistů Brno cílí? Máte o určitý typ turistů větší zájem než o jiný?

Brno se od roku 2016 řídí Programem rozvoje cestovního ruchu, který definuje klíčová témata a také cílové skupiny. Již několik let se v marketingových aktivitách zaměřujeme na uvědomělé individuální turisty, kteří před masovou turistikou a top turistickými cíli upřednostňují autentické lokální zážitky z vlastní naplánované cesty. Obzvláště preferujeme ty, kteří rádi objevují. Konkrétní cílové skupiny jsou studenti, mladí dospělí, případně rodiny s dětmi.

Jaké marketingové aktivity v zahraničí děláte? Co se vám osvědčuje nejvíc?

Město Brno má vytipované klíčové zahraniční trhy, které oslovuje mixem marketingových nástrojů. Jedna se o okolní státy a města, kam vede přímé dopravní spojení a další destinace jako USA, Jižní Korea… Tam se prezentujeme formou B2B komunikace v rámci různých veletrhů, mezinárodních konferencí a podobně. Současně sem vede také B2C komunikace, která má ucelenou formu destinační značky #brnotruestory. Destinační značka je pevně ukotvena v Brno Brandbooku, který definuje výchozí pozici města a jeho hlavní atributy. Hlavní teze je, že za rozvojem Brna posledních let stojí jeho komunity, které ho dělají každý den lepší. A rolí marketingu města je nekazit to. Destinační značka vychází z nezaměnitelného charakteru města a místních obyvatel. Mezi charakteristické rysy se řadí:

Alternativa k centru: Nejsme Praha či Vídeň. Nejsme epicentrum, kde se odehrává všechno a kam míří každý. I díky tomu jsme zůstali autentičtí a nemainstreamoví.

Purismus a funkcionalismus: Adolf Loos, vila Tugendhat, Bohuslav Fuchs, Brněnské výstaviště. Nepotrpíme si na emblémy, zdobnost, ornamenty. Nesoustředíme se na vnější krásu, ale na praktičnost a na to, co je uvnitř. Zkrátka forma, která následuje funkci.

Odspodu a komunitně: Silné generace tu vždy vznikaly odspodu – meziváleční architekti, avantgarda, „provázková generace“ i ta současná.

Požitkářství: Čas tu plyne pomaleji, jsme městem kávy, vína a piva. Také ranního nakupování čerstvých surovin na náměstích, posedávání na zahrádkách a popíjení v parku.

Psali jsme
Prezident Asociace výstavářských firem: Nehroutíme se

Na základě těchto faktů vznikla kampaň postavená na černobílých fotografiích skutečných lidí, které se fotily v průběhu roku v centru města při různých akcích, a barevných hashtagů. Tato vizualita se promítla do outdoorové komunikace (velké i menší plochy), do komunikace na sociálních sítích (napojeno na FB a instagramový účet GotoBRNO) a do online kampaní obecně a do microsite na turistickém portálu GOtoBRNO.cz. V rámci kampaně se kromě fotek používají také gify a videa, která komunikují brněnské fenomény – zmrzlinářská autíčka Božský kopeček, barovou scénu v čele s „Barem, který neexistuje“ a zpěvačku Muchu.

Tyto kampaně mířily hlavně do zahraničí, ale v České republice byly podpořeny další vrstvou komunikace, kterou nazýváme To je Brno (byl to startovní můstek pro destinační značku #brnotruestory). V rámci této komunikace například vycházejí autentičtí průvodci To je Brno I. a  To je Brno II. a další knihy, revitalizují se infocentra a nabídka dárků z Brna a připravují se kampaně a nabídka jednotlivých městských akcí. To vše se pak promítá také do komunikace s českými a zahraničními novináři, kdy se vybírají press tripy z preferovaných destinací a komunikují se výše zmíněná témata doplněná o další brněnská specifika (např. Brno město hudby UNESCO a spojitost s Leošem Janáčkem).

S jakými hodnotami a atributy se snažíte Brno spojovat? Jaká má být představa zahraničních návštěvníků o Brně?

Brno je otevřené, přátelské, spontánní, požitkářské, upřímné a alternativní. Klade důraz na lidi, komunity a vzájemnou blízkost. Jako doma se tu budou cítit všichni ti, kteří mají na cestování nejraději intenzivní prožitky v pohodové atmosféře autentických lokálů a místních lidí. Brno je duchem mladé místo s fungující komunitou lidí, která se sama rozhodla udělat si město svobodné, otevřené a pohodové. Funkcionalistická atmosféra, historické stavby a industriální projekty jsou pak jedinečnými kulisami. V Brně mají lidé přednost před památkami, snoubí se zde minulost a současnost a lidé tu umí žít.

Potýkáte se s podobnými problémy jako Praha, která chce jiný typ turistů, než jsou ti, kteří jezdí do města za pivem, sexem, lacinou zábavou?

Počet turistů v Brně roste. Od začátku jsme si ale dali za cíl oslovovat námi vytipované cílové skupiny a netlačit na strmý nárůst, zkrátka si vybírat, koho do Brna budeme cíleně zvát. Tato strategie funguje. Samozřejmě se těmto turistům nevyhneme, stejně tak do Brna jezdí i organizované zájezdy, ale jejich počet není neúnosný.

Kdo se o turistický marketing Brna stará?

Na marketingu Brna jako zajímavé turistické destinace se podílíme my (Tic Brno) spolu s Kanceláří marketingu a cestovního ruchu. Na jednotlivých kampaních pak spolupracujeme s profesionály z jednotlivých dílčích odvětví. Marketing města ale tvoří i jednotlivé kulturní instituce, které mají republikový i zahraniční přesah, například Národní divadlo Brno a festival Janáček Brno, Filharmonie Brno atd. A tvář města pak dotvářejí i gastronomické podniky, typicky barová scéna. Tic Brno proto se všemi těmito partnery spolupracuje a jejich aktivity dále propaguje či začleňuje do vlastních kampaní.

Mohlo by vás zajímat
Jaké prostory volí firmy

Zavřít reklamu

Firma Witkowitz má novou identitu od La Taupe

Starší článek

Charvát: Praha chce lákat movitější návštěvníky. Ale čím?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově

První Bernard Pub otevřel před deseti lety v Jeseniově ulici v Praze. Síť franšízových podniků se od té doby postupně rozšiřuje, aktuálně jich je otevřeno…
5. 8. 20224. 8. 2022
Marketing

Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

Poptávka značně narostla, Češi patří mezi krypto nadšence, říká šéf marketingu českého výrobce světoznámé hardwarové peněženky Trezor Jan Kočenda.
5. 8. 20225. 8. 2022
Marketing

ČEZ zpřístupňuje VR prohlídku Temelína celému světu

Jaderná elektrárna Temelín spustila už loni ve svém Infocentru prohlídku ve virtuální realitě ReakTour, která si rychle získala velkou popularitu. Nyní je…
5. 8. 20225. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.