Kampaň McDonald’s k výročí revoluce: Místo reklam jen bílé plochy
Kampaň z dílny agentury DDB Prague vznikla “na oslavu svobody a odvahy lidí, co se o ni zasloužili”. Její hlavní myšlenkou bylo připomenout si na jeden den kromě výročí vše, co bychom dnes neměli.
„Prázdný prostor symbolizuje a má nám připomínat všechno to, co by tady dnes bez událostí v roce 1989 nebylo. Kromě jiného i samotný McDonald’s,“ vysvětluje myšlenku kampaně Simona Luteránová, copywriter DDB Prague. “Jsme rádi, že máme klienta, který má zájem a odvahu vyjádřit se relevantním způsobem k lokálnímu kontextu,” dodává.
Místo obvyklých plakátů lákajících na rychlé a chutné jídlo tak ulice Prahy zaplavily prázdně vyhlížející plochy s krátkým odkazem a hashtagem „Pro vše, co by nebylo a díky vám je. Vážíme si vaší odvahy 17. listopadu 1989. #ZrozeniZeSvobody“.
Stejná komunikace nahradila i aktuálně vysílaný televizní spot. Prázdné plochy byly přítomné i v online komunikaci. Na webu i v mobilní aplikaci na návštěvníky svítila bílá obrazovka. Ze sociálních sítí společnosti také zmizely ikonické zlaté oblouky a místo profilovky s logem zbylo jen prázdné místo.