Kampaň Giving Tuesday opět bojuje proti Black Friday podporou dárcovství
Tisíce lidí bojkotují na sociálních sítích konzumerismus a nakupování na Black Friday a naopak se přidávají ke světovému dni dárcovství Giving Tuesday. „Nejštědřejší den v roce“ v Česku již čtvrtým rokem pořádá Asociace společenské odpovědnosti. Od roku 2016 se o marketing světovému dni dárcovství Giving Tuesday stará grafické studio MadLove.
Na Black Friday v Česku každoročně stoupají tržby obchodům o 350 % oproti běžným pátkům. Ve Spojených státech se zvyšují dokonce o 2100 %. Každý Čech utratí v tento den průměrně 5 973 Kč (Zdroj: Data průzkumu Black-Friday.Global). Podle organizátorů kampaně Giving Tuesday lze ale čas a peníze místo zbytečného utrácení investovat mnohem lépe: Pomoci někomu, kdo to opravdu potřebuje. Právě proto organizují světový den dárcovství, který je protipólem konzumerismu Black Friday a oslavuje chuť pomáhat. „Nejštědřejší den v roce“ se koná v úterý 3. prosince.
„Kdybych měla Black Friday a Giving Tuesday k něčemu připodobnit, byla by to Popelka a její zlá nevlastní sestra Dora. Dora láká lidi k bláznivému nakupování věcí, které ani často nepotřebují. Nutí je utrácet, hromadit a myslet jen na sebe. Naopak Popelka by se rozdala pro druhé, s láskou a pokorou všem pomáhá. Giving Tuesday oslavuje lidskost a spojení těch, kterým nejsou potřeby ostatních lhostejné,” uvádí Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která Giving Tuesday v Česku zastřešuje.


Giving Tuesday každý rok vybízí společnost ke konání dobrých skutků. V loňském roce se na Giving Tuesday podařilo na různé dobročinné projekty v Česku vybrat na 32 milionů korun. Právě dobročinnost je Čechům vlastní – podle aktuálního průzkumu agentury Ipsos pro Asociaci společenské odpovědnosti je pro 87 % naší společnosti důležité pomáhat potřebným a více než pětina populace se chce letos do nejštědřejšího dne Giving Tuesday zapojit.
Podobné zprávy


Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures


Komerční banka a PRE poměřují síly v Brandmintonu


Ukrajince potřebujeme více než oni nás

