Ewan Strugeon: Agentury by měly být pro klienty partnery od samého začátku

21. 11. 2019 04:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Ewen Strugeon nastoupil na pozici výkonného ředitele Wunderman Thompson pro regiony Evropy a Jižní Afriky na začátku května. V době, kdy byly agentury Wunderman a J. Walter Thompson (JWT) uprostřed procesu slučování. Strugeon předtím působil jako provozní ředitel v síti Publicis.

Už před nástupem do Wunderman Thompson jste měl s fúzemi zkušenosti. Byla pro vás tahle jiná?

Ani ne. Věci se dějí podobně v jakémkoli oboru, protože ve fúzích jde v prvé řadě o lidi a ti jsou všude stejní. Nejprve je potřeba jim vysvětlit, co se bude dít, proč se to bude dít a jaký to pro ně bude mít význam. Může se samozřejmě stát, že někdo změnu nebude chtít akceptovat. Nejdůležitější je restrukturalizovat organizaci, a to včetně fyzického přeskupení. Dalším zásadním bodem je představit tyto změny klientům – jaké nové dovednosti nyní jako agentura máme a co za příležitosti se nabízí pro jejich růst a rozvoj. To je stejné u každé fúze. Na sloučení Wunderman Thompson se mi nelíbila ani tak strategická proměna, jako příběh za ní: Změny přináší možnost růst všem zúčastněným. Sloučení nebylo jen o přemisťování lidí, vytvářeli jsme možnosti pro jejich smysluplné propojení, aby se mohli rozvíjet jak lidé, tak klienti.

Až proces fúze skončí, co se bude dít dál?

Budeme především posilovat vztahy s klienty a vysvětlovat, jak jim s našimi novými schopnostmi můžeme pomoci dosáhnout většího zásahu a umocnit jejich růst. Po sloučení jim můžeme nabídnout kombinaci kreativních, komunikačních, technologických, datových a konzultačních dovedností, které jejich značkám pomůžou vytvořit unikátní komunikaci, která je lépe propojí se zákazníky. Všechno to začíná u briefu. Ve chvíli, kdy jsme pro klienty skutečným partnerem už na úrovni strategie, můžeme být daleko úspěšnější.

Uvnitř naší branže by podle mě v tomto ohledu měla proběhnout určitá transformace. Naše spolupráce funguje mnohem lépe, když s klientem konstruujeme brief společně. To je pro náš obor výzva číslo jedna. O druhé výzvě se na trhu mluví už tak deset let – jak zkombinovat kreativitu s daty a technologiemi. Abychom to mohli dělat pořádně, musíme nastavit takový organizační model, který by nám dovolil všechny naše dovednosti začlenit co nejdříve, třeba ještě před vytvořením zadání. Třetí výzvou je způsob, jakým všechny naše zkušenosti a lidi propojit, aby fungovaly efektivně. Fúze Wunderman Thompson nám umožňuje pracovat na zadání od prvotní myšlenky až po exekuci, včetně posledního detailu.

Ewen Strugeon

Jak vnímáte konkurenci konzultačních společností v úvodní strategické části vaší práce? Během mediálních tendrů už kdysi WPP projevila nevoli vůči Accenture.

Pro nás jsou protivníci pouze některé odnože konzultačních společností – Accenture Digital, Deloitte Digital a podobně. S těmi soupeříme hodně. Ale překrýváme se jen na poli zákaznické zkušenosti. Jsem přesvědčen, že ve Wunderman Thompson jsme lépe vybaveni v kulturní a lidské perspektivě než zmíněné části konzultačních společností. Prostřednictvím kombinace našich dovedností jsme schopni dostat se k zákazníkům rychleji, a především blíž k jejich srdci. Konzultanti sice umí přemýšlet jako my, ale postrádají kreativní a exekuční část, takže neumí myšlenku přetavit do komunikace a následné zákaznické zkušenosti.

Dlouho jste působil v síti Publicis, ve WPP jste už pět měsíců. Můžete je mezi sebou porovnat?

WPP na mě udělala svou firemní kulturou, za níž stojí Mark Read a Mel Edwards, velký dojem. Já jsem byl léta v LBA a později Digitas LBA, kde jsme často postupovali jako nikdo před námi. V takových chvílích jsme museli zůstat pozitivní, nebát se výsledku. Důležité bylo vzájemně si naslouchat, neustále se učit se a chtít se zlepšovat. To bylo stejné v Publicisu i teď ve WPP. Jedna odlišnost tu ale je. Mark Read uskutečnil ve vedení WPP hodně změn, což se odrazilo také na chování lidí vůči sobě. Funguje tu silná kolegialita mezi agenturami a také touha lidí po spolupráci.

Publicis jste opouštěl v době, kdy spouštěl Marcela (umělá inteligence propojující celou komunikační síť). Chcete AI zavádět i ve Wunderman Thompson?

Jistě! Ale zatímco Marcel je AI pro potřeby sítě a servisování klientů, já preferuji její využití směrem ke klientům a jejich potřebám. Silný potenciál pro využití umělé inteligence vidím u všech našich klientů. 

Jaké jsou podle vás další trendy v komunikaci?

Kromě strojového učení vidím největší současné trendy ve vylepšování technologických platforem a zlepšování spolupráce v oblastí dat, kreativity a mediálních agentur. Dalším trendem je, že klienti vyžadují víc obsahu pro rostoucí počet platforem na cestě k zákaznickému zážitku.

Psali jsme
Konica Minolta si vybrala Wunderman Thompson a prodlužuje spolupráci s agenturou DDeM

Redakce MAM

Další zajímavé čtení