Daniel Kafka: S Fragile ještě o stupínek výše

14. 11. 2019 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Soutěž WebTop100 už po osmnácté oceňovala webová řešení v několika kategoriích. Nově se do soutěže dostaly žebříčky výkonnostní, brandové a social media kampaně v kategorii Digitální kampaň, což více otevřelo dveře do soutěže digitálním agenturám.

Kromě webů a kampaní WebTop100 každoročně vyhlašuje Osobnost digitálního marketingu. Letos byly mezi nominovanými známá jména jako např. Jindřich Fáborský, Jiří Král, Michal Nýdrle či Tomáš Jindříšek. Cenu nakonec získal Daniel Kafka, zakladatel digitální agentury Fragile. „Za úspěchy jednotlivce stojí vždy jeho tým a já bych chtěl poděkovat svému týmu – Fragile,“ uvedl Kafka v děkovné řeči.

Daniel Kafka je také spoluzakladatelem hudebního serveru Techno.cz a rozvíjel jednu z prvních internetových agentur První multimediální. Kafkova společnost Fragile se věnuje inovacím v českém online prostředí, je Google Partnerem a spolupracuje s mezinárodními značkami i lokálními podniky jako Sephora, Jan Becher Pernod Ricard, COTY, nebo UGO. Danielovi Kafkovi, vítězi ceny Osobnost digitálního marketingu na letošním WebTop100, jsme položili několik otázek.

Jak jste se dostal k založení Fragile?

Kamarádi Michal Kříž a Matouš Havránek kdysi založili firmu První multimediální, ve které jsem jim pomáhal s tvorbou multimediálních CD ROMů a pak rozjel internetovou divizi.  Díky práci v První multimediální jsem jasně viděl, co naši, tenkrát velcí klienti, na internetu dělají, co potřebují a zároveň jsem viděl, co od svých tehdejších mediálních agentur dostávají. A také jsem viděl, jak malá část klientských budgetů končí u provozovatelů webů. A řekl jsem si: Tak tohle je odvětví, které jde dělat mnohem lépe, transparentněji, s důrazem na výsledky. A online marketing mne vždycky bavil, je to odvětví, které se neuvěřitelně vyvíjí a nenechává vás stát na místě.

Kolik nyní pracuje ve Fragile lidí a jaký máte obrat?

Aktuálně kolem 45 lidí a obrat máme okolo 150 milionů korun ročně.

Dokázal byste říct, kdo, nebo co vám v kariéře nejvíce pomohlo?

Asi nejvíc mi pomohl vzdělávací program Google ALP (Agency Leadership Program), který mi umožnil změnit mind-set a zaměřit se na klíčové věci pro rozvoj agentury. Takže velký dík patří týmu v Google a agentuře P2M, kteří program připravili.

Co považujete za svůj největší nezdar v digitálním marketingu?

Těžko říct. Možná příliš velká důvěra některým, již bývalým, kolegům, kteří nezvládli klientům dodat co slíbili. Jinak všechny ostatní „fuckupy“ byly spíše operativního charakteru a vždy jsme je dokázali vyřešit. Myslím, že klíčem k úspěšné společnosti je tým, společná vize a zejména hodnoty. Zaměřit se na klíčové věci, řídit cash-flow, věnovat se zaměstnancům i klientům.

Nepřehlédněte
HudySport je vítězem soutěže WebTop100

Na co jste naopak nejvíce hrdý?

Na to, že mám super rodinu, skvělou manželku a 3 syny, že máme vlastní hezké bydlení v přírodě.  Že jsem postavil firmu, na kterou jsem pyšný. Že se mi podařilo se v mých koníčcích dostat na relativně pokročilou úroveň, se kterou jsem spokojený (v potápění do úrovně jeskynní potápění s rebreatherem, v enduro to, že jsem schopen zajet nejextrémnější závod v ČR Drapák enduro show). A že nemám pocit, že bych se měl za něco v životě stydět.

Dává vám někdo zpětnou vazbu na to, jaký jste šéf?

Částečně v rámci našeho 360 hodnocení lidí. Ale jako šéf moc dobrý nejsem, jsem hodně chaotický, nekontroluji, nejsem systematický. Ale jako leader předávající hodnoty a vizi jsem snad zafungoval dobře.

Jaké máte s Fragile plány do budoucna?

Posunout Fragile ještě o jeden stupínek výše k tomu, abychom byli nejlepší full-servisová digitálně-mediální agentura. A zároveň abychom neztratili to, co nás definuje.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení