David Velechovský z Skliku: Zaujmout běžnou reklamou je stále složitější

23. 10. 2019 05:10

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

David Velechovský je manažerem konzultací Skliku, české platformy pro nákup PPC kampaní. Hovořili jsme s ním o oblíbených formátech PPC reklamy, novinkách a trendech pro příští rok.

Jaké jsou v dnešní době nejpopulárnější formáty PPC reklamy? A které jsou nejefektivnější?

Ve vyhledávání roste zájem o produktovou inzerci z feedu (datových souborů s informacemi o prodávaném zboží), a to hlavně kvůli její efektivitě. To byl jeden z hlavních důvodů, proč jsme během letošního roku zvýšili zásah produktových inzerátů. V obsahové síti bych vyzdvihnul kombinovanou reklamu. Když ji inzerent dobře nastaví – zvolí poutavé texty a přidá k nim vhodné obrázky – výkon kampaní může i zněkolikanásobit. I nám jako publisherovi dává kombinovaná reklama nové možnosti, jak ji přizpůsobit médiu, v němž se zobrazuje. Hodí se i pro nativní inzerci, která je poslední dva roky mezi zadavateli hodně oblíbená.

Jaký je dnes zájem o PPC reklamu v porovnání s dobou například před 10 lety?

PPC reklama dnes tvoří nedílnou součást online marketingové komunikace. Inzerentům už nemusíme vysvětlovat, že potenciální zákazníky ve vyhledávání je vhodné oslovovat ve chvíli, kdy se zajímají o jeho produkt a jaké jsou výhody platby za proklik. Rozpočty klientů při plánování s PPC reklamou počítají takřka vždycky.

Změnil se od té doby nějak pohled na PPC reklamu ze strany zadavatelů?

Ano a souvisí to hlavně s rozšířením nabídky o další formáty reklamy. Nenabízíme už „jen“ textové inzeráty ve výsledcích vyhledávání. Hlavně v obsahové síti, kde uživatelé tráví většinu svého času, jsou dnes možnosti cílení výrazně širší. Tam klienti nejčastěji využívají bannerů a videoreklam. Platí, že prakticky veškerou reklamu, s níž se dnes na internetu jako uživatel setkáte, lze nakoupit v PPC systémech. Změnil se ale i způsob vnímání PPC reklamy – v očích řady inzerentů už zdaleka není jen o konverzích, ale plánují v ní například i brand-awareness kampaně.

Jaké novinky Sklik v oblasti PPC reklamy aktuálně inzerentům nabízí?

Zmínil bych dynamický banner, který kombinuje efektivitu produktové inzerce založené na feedu a akviziční cílení. Videoreklamu jsme rozšířili o metriky, pomocí nichž mohou inzerenti vyhodnocovat její výkon. Nově tak mohou sledovat nejen počty zobrazení a prokliků, ale i sledovanost videa, počet a míru zhlédnutí a přeskočení i průměrnou cenu za zhlédnutí. Protože reagujeme na růst podílu návštěvnosti z mobilních zařízení, které běžně tvoří polovinu z celkového počtu, připravili jsme také nový formát o rozměru 480 x 480 px, který zobrazujeme na nejnavštěvovanějších místech českého mobilního internetu.

Nepřehlédněte
Magda Nienycz-Thiel: Největší úspěchy mají společnosti investující do vzdělání

Zapracovali jsme i na často poptávaném B2B cílení. Nově mohou inzerenti cílit zvlášť na dvanáct oborů dle segmentace na portálu Firmy.cz. Zadavatelé se v síti Seznamu mohou nově zaměřit také na tzv. brandlovery – uživatele, kteří preferují určité značky, jež při výběru produktů upřednostňují. Oslovit mohou například milovníky značky Jawa, Apple nebo Converse a řady dalších.

Jaké jsou nejbližší trendy v oblasti PPC reklamy?

Zájem o reklamu ve vyhledávání je dlouhodobě vysoký, protože inzerenti jejím prostřednictvím oslovují uživatele ve fázi, kdy hledají konkrétní produkty. Pro firmy je proto snazší proměnit je v zákazníky. Zároveň jsou konverze jsou dobře měřitelné, což zájem o tento typ inzerce zvyšuje. Trendem pro příští rok bude větší rozvoj v oblasti automatizace a používání nástrojů, které jsou s ní spojené. Ať to jde o ty, které se nachází přímo na Skliku, Google Ads nebo nástroje třetí strany, které usnadňují například tvorbu a aktualizaci produktových kampaní.

Pokročilí inzerenti si také častěji staví svá vlastní automatizační nebo reportovací řešení, jež komunikují s Sklikem přes rozhraní API. V obsahové síti je dnes pozorujeme trend většího využívání display formátů – bannerů, brandingu i videa. Tedy formátů, které primárně nejsou považované za výkonnostní. V příštím roce očekávám také další rozvoj v oblasti nativní reklamy. Stále více inzerentů se dnes učí pracovat s vlastním obsahem, protože zaujmout uživatele prostřednictvím běžných reklam je stále složitější.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.