Pivního someliéra, prosím!

16. 8. 2019 11:08

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Existuje mnoho historických důkazů, které ukazují na to, že to bylo pivo (nikoli chléb), kvůli kterému lidé zatoužili po pěstování obilovin. Právě díky výrobě piva se tak z lovců-sběračů stali zemědělci a pivo si svou výsadní pozici drží dodnes. Nabízí se tedy otázka, jestli je možné do oboru, který je starý jako lidstvo, přinést ještě něco nového?

Z výzkumu Ipsosu vyplývá, že 7 z 10 Čechů si dopřává pivo alespoň jednou za měsíc a jeho konzumace je spojena s různými příležitostmi a různými lokacemi. Z analýz fotografií, které s námi respondenti sdílí, vyplývá, že lidé pijí pivo v hospodách, doma u televize, v restauracích, v kavárnách, na výletech, při grilovačkách, k svátečnímu obědu atd. Díky tomu se pivo dostává na stůl k různým pokrmům. Zdaleka tak neplatí, že by pivo patřilo pouze ke kachně, guláši nebo utopenci.

Nicméně o skutečném párování piva s jídlem zatím lidé moc nevědí. Podle Ipsos výzkumu by vlastně ke všem pokrmům doporučili světlý ležák, s výjimkou zvěřiny (tmavé pivo) a ovocných knedlíků (ovocné pivo). Přitom pivní nabídka je nyní mnohem pestřejší a nabízí nepřeberné množství typů piva. V téměř žádné restauraci Vám ale při objednávání obsluha nedoporučí vhodnou kombinaci piva a jídla (tak, jak je tomu běžně u vína).

Nepřehlédněte:
Kam zajít na jedno? Experti na retail hodnotí prodejny piva.

Dle zjištění Ipsosu si 72 % populace myslí, že pivo patří i do luxusních restaurací. Právě tam by mohlo být místo pro pivní someliéry, kteří by se o tuto pivní osvětu postarali a posunuli tak kulturu tohoto historického nápoje opět o krůček dál.

Anna Průchová, Account Director, Ipsos

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení