Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Sony
Marketing

Walkman slaví kulaté výročí

Redakce MAM4. 7. 201912. 7. 2019

Je mu 40 let, a přesto už není mezi námi. Pojďme na něj zavzpomínat.

Před čtyřiceti lety, konkrétně 1. července 1979, se začal na japonském trhu prodávat stříbrno-modrý přenosný kazetový přehrávač s modelovým označením TPS-L2. Byl to první walkman na světě, přišel tehdy na 150 amerických dolarů. Zájem o něj byl obrovský. Sony předpokládala, že ho se bude prodávat tak pět tisíc kusů měsíčně, ale jenom během prvních dvou měsíců prodala kolem 50 tisíc kusů. A to navzdory tomu, že si mnozí mysleli, že bez funkce nahrávaní o něj lidé nebudou mít příliš zájem. 

Za vývojem walkmanu stál čestný předseda a spoluzakladatel Sony Masaru Ibuka. Byl pravidelným uživatelem kazetového rekordéru TC-D5, který byl ale těžký a statický. Přál si mít přístroj, který by mu při dlouhých letech do USA umožnil poslouchat hudbu stereo. Funkci nahrávaní při tom nepotřeboval.

Sony TC-D5

Z toho důvodu oslovil Kozo Ohsoneho, generálního manažera divize kazetových rekordérů Sony, který mu odpověděl: „Ano, ano, to udělám.“ Přístroj TC-D5 zmenšil, zavedl funkci stereo, odstranil funkci zvukového záznamu a k aparátu zavedl sluchátka. Vznikl walkman. Ten první byl navíc zajímavý tím, že se k němu daly připojit hned dva páry sluchátek. Kvůli tomu byl vybaven tlačítkem, kterým se snížila hlasitost reprodukce a aktivoval se mikrofon pro komunikaci mezi oběma posluchači.

Když se Ibuka vrátil z Ameriky, zašel za druhým spoluzakladatelem Sony Akio Moritou a řekl mu: „Vyzkoušejte to. Nemyslíte si, že stereo kazetový přehrávač, který můžete poslouchat při procházce, je dobrý nápad?“ Morita si přístroj vzal domů na víkend a byl také ohromen. Souhlasil s Ibukou, že zvuk je ve srovnání s konvenčními reproduktory zcela odlišný, a byl nadšen skutečností, že se přístroj dá snadno přenášet.

V únoru 1979 Morita svolal schůzku vedení společnosti. Převážně mladým inženýrům řekl: „To je produkt, který uspokojí ty mladé lidi, kteří chtějí poslouchat hudbu celý den. Budou si ho moci vzít všude s sebou a nebude jim vadit, že nemá záznamník. Když u toho budou stereo sluchátka, bude to hit na trhu.“

Video ke 40 letům walkmanu

Morita chtěl zahájit prodej tak brzy z toho důvodu, aby si mladí mohli kupovat walkman už na letní prázdniny. Znamenalo to mít vyřešené všechny výrobní i marketingové záležitosti během krátkých čtyř měsíců. Začátkem července 1979 se model TPS-L2 začal prodávat. Zahájení prodejů se však příliš nedařilo. Během prvního měsíce se walkmanů prodaly jen tři tisíce, což bylo méně, než se plánovalo.

Sony proto začala technologickou novinku propagovat v ulicích. Zájemci se mohli walkman vyzkoušet na vlastní uši. To mělo úspěch, a tak na konci srpna byla třicetitisícová série vyprodána a další zájemci se hlásili.

Projděte si historii walkmanu zde. 

Společnost Sony ke čtyřicátému výročí walkmanu vytvořila zvláštní webové stránky     

O historii kazetových přehrávačů se dozvíte více zde.

Zavřít reklamu

Lidé poznají, kdo to s nimi myslí vážně

Starší článek

FLEMA Media Conference

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Komerční banka a PRE poměřují síly v Brandmintonu

V prvním díle kreativní soutěže Art Directors Clubu vymýšlejí týmy velkých zadavatelů kampaně na Vodu proti depresím. Komu dáte svůj hlas?
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Ukrajince potřebujeme více než oni nás

Jejich příchod je obrovská příležitost, šance položit základ nové, různorodější, tvořivější a odolnější společnosti, píše Jan Binar.
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Pepsi po deseti letech končí jako sponzor poločasové show Super Bowlu

Nápojářský gigant Pepsi už nebude sponzorem každoroční poločasové bombastické show během finále Super Bowlu. S ligou amerického fotbalu NFL však podepsal…
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.