Foto: Alpha Stock Images

Jak nastavit reklamu na LinkedIn?

3. 7. 2019 13:07

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Už delší dobu napříč diskusemi potkávám názor, že reklama na LinkedIn je drahá. Že prokliky stojí čtyři eura a tisíc zobrazení 30 euro. Vždy jsem se snažil vysvětlit, že to tak vůbec být nemusí, jen si člověk musí s nastavením kampaní více pohrát a nemůže vše pustit na automatiku.

Když mě před dvěma měsíci kontaktoval Filip Kec ze společnosti Httpool ohledně možnosti přednášet na LinkedIn Summitu Martina Hoška, rád jsem souhlasil. Konečně jsem měl možnost ukázat potenciál LinkedIn reklam v České republice širšímu publiku. A také reálné ceny.

V Socialsharks bojujeme/pracujeme s LinkedIn reklamou už tak rok a půl. Máme štěstí, že s námi spolupracují firmy jako LMC (Atmoskop.cz), které vidí v LinkedInu potenciál, a mohli jsme s nimi hledat ideální cestu propagace na této platformě. Samozřejmě, že na začátku nás LinkedIn kampaň sežrala i s klávesnicí (autobid si opravdu vezme klidně 50 eur za tisíc zobrazení), ale během první investované tisícikoruny jsme začali škrtit bidy a dostali se k dobrým výsledkům.

(Max CPM bid vs Autobid)

Na základě našich zkušeností můžeme říct, že nejlepší strategie pro nastavení reklam je nyní využití optimalizace engagement, jazyk angličtina a nastavení MAX CPM bid na 10 euro. Pak už záleží, jak máte širokou cílovou skupinu. Možná budete moci bid snížit, ale pokud se reklama nerozběhne, musíte samozřejmě zvýšit.

(Nastavení bidu v LinkedIn ads manageru)

Samozřejmě každá kampaň je jiná, toto je ale dobrý počáteční bod, od kterého se lze odrazit v testování. Pokud LinkedIn reklamám věnujete trochu času, mohu garantovat, že vaše prokliky nebudou stát čtyři eura a CPM bude pod 10 euro. Třeba i takové, jako na screenu.

Proč Linkedin využít?

  1. Cílení – Žádná jiná platforma nemá tolik informací o pracovních zkušenostech, vzdělání a profesích, jako právě LinkedIn. Díky těmto informacím dokážete najít nejen ideální kandidáty do vaší firmy, ale i oslovit lidi, kteří nejspíše využijí vašich služeb nebo si zakoupí váš produkt.
  2. Důvěryhodnost – Díky vyššímu price levelu nejsou na Linkedinu pochybné reklamy a LinkedIn je tak ideálním místem pro „seriózní“ reklamu.
  3.  Mindset – Lidé chodí na LinkedIn, aby se dozvěděli něco nového z jejich odvětví, zjistili, co se řeší v jejich businessovém okolí nebo se dozvěděli o nové kariérní příležitosti. V takovémto rozpoložení „hladu“ po informacích můžete tyto lidi oslovit.
  4. Organic – Na LinkedInu stále ještě funguje. A i samotné reklamy se mohou velice hezky šířit. Jen nezapomeňte, organic je dobrý indikátor, ale špatné KPI. Místo pěti hodin práce nad zvýšením organicu o tisíc lidí raději investujte 200 korun do reklamy.
  5. Inkrementální dosah – I když se to těžce přiznává, ne všichni mají Facebook či Instagram, a k tomu existuje AdBlock. LinkedIn vám za rozumné peníze dokáže pomoci oslovit zase o něco víc lidí. A zajímavěji.

LinkedIn chybí v media mixu mnoha firem a je to škoda. Nejde o to utrácet statisíce měsíčně korun, ale desítky tisíc korun. Ty můžete velice dobře investovat do oslovení cílové skupiny, kterou na LinkedInu dokážete krásně zaměřit.

Ano, odhalil jsem část našeho know-how. Zároveň si ale v Sharks myslíme, že je dobré ukazovat co nejvíce jde. Dobrý markeťák by se k těmto informacím s trochou času a vhodným klientem dostal určitě sám. Nemůžeme ale všichni dělat všechno, a proto je dobré si navzájem šetřit čas díky sdílení zkušeností.

Foto: Alpha Stock Images

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.