Foto: iStock.com

Výdaje do marketingu v Česku porostou

15. 2. 2019 15:02

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

V příštím čísle MAM, které vyjde v pondělí 18. února, najdete shrnutí trendů v marketingové komunikaci pro rok 2019 i anketu mezi největšími reklamními zadavateli.

Podle expertního odhadu Asociace komunikačních agentur (AKA) čisté marketingové výdaje reklamních zadavatelů v roce 2018 meziročně posílily o pět procent a přesáhly 113,5 miliardy korun.

Nejsilnějším reklamním zadavatelem byl v loňském roce obchodní řetězec Kaufland, který své výdaje podle monitoringu Nielsen Admosphere meziročně navýšil o 73 procent. Druhý za ním skončil Lidl, který stejně jako Kaufland patří německé maloobchodní skupině Schwarz. Největší český e-shop Alza.cz, který byl v roce 2017 v čele žebříčku, skončil na třetí pozici. Potvrzuje se tak trend posledních let, kdy výdaje do marketingové komunikace navyšují zejména obchodní řetězce a e-commerce firmy. Vedle Alzy je silným zadavatelem také skupina Mall Group. Marketingově nejvíce podporuje značku Mall.cz, vlastní ale i další e-shopy jako CZC.cz nebo Košík.cz.

„V roce 2018 se Mall.cz zařadil mezi prvních deset největších inzerentů na českém trhu s meziročním nárůstem o 25 procent. Letos plánujeme srovnatelný růst, protože naší ambicí je dále posilovat pozici na trhu a dosáhnout dvouciferného růstu obratu,“ řekl Marketing & Media Tomáš Punar, commercial marketing director Mall Group.

Pro většinu top inzerentů je stále nejdůležitějším mediatypem televize, nejvíce posílí výdaje do online reklamy. „Jako nejdůležitější mediatyp vnímáme televizi, která má stále největší zásah a oslovuje největší počet mainstreamových zákazníků. Proto se zaměřujeme na co nejefektivnější využití tohoto formátu, který doplňujeme online a social media aktivitami,“ říká manažerka marketingové komunikace společnosti T-Mobile Milena Mauricová.

V čísle dále najdete:

  • Nové výzvy marketingu v éře falešných zpráv
  • Jak Jizerská padesátka inspiruje umělce
  • Kufříkový marketing v porodnicích a čekárnách lékařů
  • Aktuální komentáře k dění v oboru

Aktuální tištěné číslo si můžete nechat doručit až do schránky prostřednictvím SMS objednávky. Stačí od pondělí 18.2. 2019 poslat textovou zprávu ve tvaru MAM Jméno Příjmení Ulice Město PSČ na číslo 90211. Cena za tuto prémiovou SMS je 99 Kč + cena za odeslání SMS podle vašeho tarifu, službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Předplatné objednávejte na adrese chcimam.cz

Foto: iStock.com

Redakce MAM

Další zajímavé čtení