Foto: Pixabay

Děti a reklama? Legislativní bída

24. 2. 2019 11:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

MAM číslo 8, které vyjde v pondělí 25. února přináší velké téma o marketingu na děti.

Česká legislativa nereaguje na vývoj online prostředí. To je tristní především vzhledem k dětem, které na internetu začínají masivněji pobývat už ve věku kolem 11 let. Ačkoli jim sociální sítě povolují přístup až od třinácti let, běžně se tam hlásí i za tichého souhlasu rodičů a nepravdivých údajů o svém věku dříve. Na sítích nejsou chráněny před příspěvky influencerů podporovanými třeba alkoholickými značkami. A Etický kodex reklamy povoluje zveřejňovat reklamu na alkohol těm, kteří mají mezi sledujícími méně než 30 procent nezletilých. Není to i tak moc? Samy agentury říkají, že ano a ctí nižší limity.

Rodičům, které své děti rádi baví prostřednictvím videí na YouTube a trpí jeho bezbřehostí, přinesl Google dobrou zprávu. Spustil aplikaci YouTube Kids. Ale i tam je reklama, cenzurovaná však tak, aby byla na míru dětem (žádné jídlo a pití, žádné prokliky a žádná videa, která jsou označená jako reklama).

V čísle dále najdete:

  • Makro v budoucnu: Prodej zboží bude druhotný, obchody se stanou místem inspirace
  • Slovenští kreativci nás převálcovali v soutěži Zlatá pecka
  • Na co sáhl, to se proměnilo ve zlato. Přesto zůstal mág showbusinessu David Geffen osamělým člověkem
  • Tři nejpřekvapivější výsledky evropského výzkumu mezi profesionály komunikace Evropský monitor

Aktuální tištěné číslo si můžete nechat doručit až do schránky prostřednictvím SMS objednávky. Stačí od pondělí 25.2. 2019 poslat textovou zprávu ve tvaru MAM Jméno Příjmení Ulice Město PSČ na číslo 90211. Cena za tuto prémiovou SMS je 99 Kč + cena za odeslání SMS podle vašeho tarifu, službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Předplatné objednávejte na adrese chcimam.cz

Foto: Pixabay

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.