Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock.com
Marketing

Spor o Big Mac a další značky

Lucie Vaníčková25. 1. 201912. 3. 2019

V aktuálním vydání Marketing & Media, které vychází 28. ledna, najdete velké téma týkající se sporu o ochrannou známku Big Mac společnosti McDonald´s.

Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) ve svém rozhodnutí z 11. ledna letošního roku zrušil evropskou ochrannou známku společnosti McDonald’s k označení Big Mac. Vyvrcholil tím více než tříletý spor s irským fastfoodovým řetězcem Supermac´s, který si ale původně začal sám McDonald´s.

Pro mnohé překvapivé rozhodnutí evropské instituce vychází z nové legislativní úpravy, která klade důraz na to, že registrované ochranné známky mají být aktivně využívány. Také v České republice platí od začátku letošního roku novela zákona o ochranných známkách, která tyto změny reflektuje.

„Nejen pro McDonalds, ale pro všechny vlastníky ochranných známek z tohoto rozhodnutí jednoznačně vyplývá, že musí mít kdykoli k dispozici dostatek důkazů o skutečné přítomnosti svých značek na trhu, jinak o své známky mohou přijít,“ řekla pro Marketing & Media patentová zástupkyně pro ochranné známky Jindřiška Šulcová.

Dopad této kauzy na vlastníky ochranných známek v novém vydání časopisu Marketing & Media komentují také právnička Alžběta Kokešová z advokátní kanceláře eLegal a Václav Smetana z advokátní kanceláře Weinhold Legal. Součástí tématu je i přehled nejzajímavějších právních sporů o názvy značek.


V čísle dále najdete:

  • Rozhovor rozhovor s šéfkou komunikace ČSOB o zániku značky Poštovní spořitelna
  • Rozhovor s generálním ředitelem KIA Motors Czech Arnoštem Barnou
  • Budoucnost zákaznické zkušenosti
  • To nejlepší z konference Content marketing 2019

Aktuální tištěné číslo si můžete nechat doručit až do schránky prostřednictvím SMS objednávky. Stačí od pondělí 28.1. 2019 poslat textovou zprávu ve tvaru MAM Jméno Příjmení Ulice Město PSČ na číslo 90211. Cena za tuto prémiovou SMS je 99 Kč + cena za odeslání SMS podle vašeho tarifu, službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Předplatné objednávejte na adrese chcimam.cz

×

Další televizní šéf do Bruselu?

Starší článek

Retail: prodejní kanál, nebo podpora značky?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!

Pivovary Staropramen v kampani od agentury WMC/Grey představují Branické rytíře. Nový koncept ukazuje první spot.
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více