Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Michal Vincenec
Marketing

Zakladatelé ePojištění.cz chtějí vydělat na „digitalizaci zemědělství“

Jan Klika21. 12. 201822. 2. 2019

Do firmy Agdata investoval fond Pale Fire Capital, který vlastní zakladatelé ePojištění.cz Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý. Firma se chce stát lídrem na trhu digitalizace v zemědělství

Dostat české zemědělství na evropskou úroveň z pohledu digitalizace a zjednodušit život českým zemědělcům. Takovou má ambici nový systém Agdata.cz. Z jednoduché aplikace na tvorbu zákonných evidencí se během necelých tří let stal komplexní systém pro řízení zemědělského podniku nebo farmy. Skládá se především z webové a mobilní aplikace. Ta za pomoci GPS jednotek, meteo senzorů, půdních sond nebo čipů na stroje shromažďuje na jednom místě data pro uživatele, který hned vidí, jak na tom ta která oblast je. Do projektu Agdata nyní investoval fond Pale Fire Capital, do jehož portfolia již patří firmy a projekty jako FAVI.cz, JenPráce.cz, Poptávej.cz nebo eXtra.cz.

„Investici do Agdata.cz vnímáme jako velkou příležitost, jak pomoci našemu zemědělství v digitalizaci. Cloudový systém na správu farem, umožňující rovněž napojení různých dalších prvků, jako jsou telematika a různé senzory, které měří vzdušnou teplotu nebo vlhkost ve skladu, je podle nás ta správná a progresivní cesta,“ vyjádřil se k investici Jan Barta.

Systém Agdata.cz chce být prospěšný českým farmářům zejména v pěti oblastech zemědělské prvovýroby. První je řízení podniku jako celku, kde pomáhá především s různými typy evidence. Druhou je sledování a zabezpečení zemědělské techniky pomocí speciálních čipů, kdy kromě přehledu pomocí GPS jednotek nad konkrétním místem techniky jsou automaticky rovněž zaznamenávány polní a luční práce. Třetí oblastí je vytvoření mapy, na které je přehledně vidět, co se pěstuje za plodiny. Za pomoci senzorů je možné sledovat třeba i vlhkostní a teplotní poměry půdy a porostu. Další oblast se týká zvířat. Díky čipům má farmář přehled, kde se jeho stádo právě nachází. Poslední sférou je řízení lidí na farmě, respektive sledování přítomnosti zaměstnanců na pracovišti. Výhodou systému je možnost jej využívat postupně od holé aplikace se základními možnostmi pro menší farmy až po rozšířené verze pro velké podniky.

„České zemědělství narozdíl od některých průmyslových oborů zatím neprošlo digitalizací. Velká část agendy je na farmách často vedena stále papírově nebo pomocí vzájemně nespolupracujících zastaralých aplikací. Systém Agdata.cz spojuje data z různých zdrojů – ze zemědělských registrů, telematiky z GPS jednotek, bezdrátových senzorů nebo speciálních družic – a naopak je spojuje do jednoho celku,“ říká Jiří Musil, CEO a zakladatel Agdata.cz.

×

DHL Express má novou marketingovou manažerku

Starší článek

2018: Hlavní proud českých médií se mění v hnojiště

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více