Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pexels
Marketing

Ne, opravdu není jedno, jak ten příspěvek vypadá

Barbora Šumanská22. 10. 20181. 7. 2019

Chtěla jsem napsat něco o trendech, které hýbou světem sociálních sítí. Zmínila bych, že se daří lépe propojovat on-line komunikaci s off-line prodejem nebo že se dá znásobit i přesně změřit zásah televizní kampaně, když ji správně adaptujete pro sociální sítě. Zajímá to ale někoho?

Za poslední tři roky jsem navštívila hodně společností a ve dvou třetinách z nich debata o správě sociálních sítí probíhala velmi podobným způsobem: “Je nám jedno, jak ten příspěvek na sociálních sítích vypadá, hlavně ať je to vtipný a líbí se to našim zaměstnancům i nám.”

Často jsme se ani nedobrali k tomu, proč sociální sítě vlastně mají. Proto místo žhavých trendů raději píšu jednoduché opakování toho, co vám opravdu nemůže být jedno, když chcete dělat dobrý marketing na sociálních sítích.

Víte… proč

A rovnou vás zklamu, velmi častá odpověď “protože je tam každý”, dnes už opravdu nestačí. Důvod můžete mít i jeden, ale držte se ho za každou cenu.

Nedávno naše reklamní agentura slavila 70 let od vzniku a já jsem odmítla dát na náš firemní Facebook pouze fotku dortu. Důvod je jednoduchý: věřím, že chceme říct víc, než že umíme upéct dort – ostatně podívejte se sami na náš profil na Facebooku.

Víte… pro koho

Dejte si tu práci a zpřesněte si cílovou skupinu lépe než “žena ve věku pětadvacet až čtyřicet let”. Právě na ně totiž cílí 80 procent veškerých současných marketingových kampaní. Třeba zjistíte, že právě vaše ženy milují turistiku nebo erotiku. Vy jim můžete následně ukázat, že ten krém na ruce, který prodáváte, patří do batůžku hned vedle mapy nebo na noční stolek.

Víte… co

Když víte, co vám má přítomnost na sociálních sítích přinést a pro koho to všechno děláte, jednodušeji se vám podaří vytvořit funkční obsah.

Mimochodem, s těmito znalostmi dokážete jednoduše vysvětlit kolegům, že vaše zákazníky opravdu nezajímá, kdo slaví dnes ve vaší kanceláři narozeniny. A pokud vaši spolupracovníci touží po věčné slávě, ať se raději zkusí zúčastnit talentové soutěže.

Pravidlo ultimáta

Pro marketéry je důležité si uvědomit, že sociální sítě nevznikly a nejsou zde pro značky. Jejich primárním účelem je být tu pro lidi. Přestaňte dělat už na sociálních sítích marketing pro sebe a své zaměstnance. Dělejte ho pro současné i budoucí zákazníky.

×

Křetínský usiluje o podíl v Le Monde

Starší článek

V Česku je mediální svoboda, byť trochu poklesla

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více