Foto: Pexels

Ne, opravdu není jedno, jak ten příspěvek vypadá

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Chtěla jsem napsat něco o trendech, které hýbou světem sociálních sítí. Zmínila bych, že se daří lépe propojovat on-line komunikaci s off-line prodejem nebo že se dá znásobit i přesně změřit zásah televizní kampaně, když ji správně adaptujete pro sociální sítě. Zajímá to ale někoho?

Za poslední tři roky jsem navštívila hodně společností a ve dvou třetinách z nich debata o správě sociálních sítí probíhala velmi podobným způsobem: „Je nám jedno, jak ten příspěvek na sociálních sítích vypadá, hlavně ať je to vtipný a líbí se to našim zaměstnancům i nám.“

Často jsme se ani nedobrali k tomu, proč sociální sítě vlastně mají. Proto místo žhavých trendů raději píšu jednoduché opakování toho, co vám opravdu nemůže být jedno, když chcete dělat dobrý marketing na sociálních sítích.

Víte… proč

A rovnou vás zklamu, velmi častá odpověď „protože je tam každý“, dnes už opravdu nestačí. Důvod můžete mít i jeden, ale držte se ho za každou cenu.

Nedávno naše reklamní agentura slavila 70 let od vzniku a já jsem odmítla dát na náš firemní Facebook pouze fotku dortu. Důvod je jednoduchý: věřím, že chceme říct víc, než že umíme upéct dort – ostatně podívejte se sami na náš profil na Facebooku.

Víte… pro koho

Dejte si tu práci a zpřesněte si cílovou skupinu lépe než „žena ve věku pětadvacet až čtyřicet let“. Právě na ně totiž cílí 80 procent veškerých současných marketingových kampaní. Třeba zjistíte, že právě vaše ženy milují turistiku nebo erotiku. Vy jim můžete následně ukázat, že ten krém na ruce, který prodáváte, patří do batůžku hned vedle mapy nebo na noční stolek.

Víte… co

Když víte, co vám má přítomnost na sociálních sítích přinést a pro koho to všechno děláte, jednodušeji se vám podaří vytvořit funkční obsah.

Mimochodem, s těmito znalostmi dokážete jednoduše vysvětlit kolegům, že vaše zákazníky opravdu nezajímá, kdo slaví dnes ve vaší kanceláři narozeniny. A pokud vaši spolupracovníci touží po věčné slávě, ať se raději zkusí zúčastnit talentové soutěže.

Pravidlo ultimáta

Pro marketéry je důležité si uvědomit, že sociální sítě nevznikly a nejsou zde pro značky. Jejich primárním účelem je být tu pro lidi. Přestaňte dělat už na sociálních sítích marketing pro sebe a své zaměstnance. Dělejte ho pro současné i budoucí zákazníky.

Foto: Pexels

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.