Rozhlédni se! nabádají Kolečko a EUROVIA CS

18. 6. 2018 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Připoutej se!, Buď vidět!, Pomáhej!, Chraň se!, Poznávej dopravní značky a hlavně Rozhlédni se! To jsou sdělení, která v rámci svého projektu předávají Nadační fond Kolečko a EUROVIA CS dětem ve věku od 6 do 10 let. Série školení s názvem Rozhlédni se! má za cíl šířit základy bezpečného chování v silničním provozu, a to ať už jako chodec, cyklista, na bruslích nebo jako spolujezdec.

V letošním roce běží již 9. sezona projektu, který staví na prevenci dětských úrazů. Ta je totiž velmi důležitá a podařilo se díky ní v posledních dekádách snížit počet dětí zemřelých v důsledku úrazu na silnici o více než polovinu. Spolu s primární prevencí pomáhá tomuto pozitivnímu trendu také zvýšení kvality péče o poraněné děti a centralizace závažných úrazů do dětských traumacenter.

Rozhlédni se! má celorepublikový charakter a postupně navštěvuje regiony v celé České republice. Zaměřuje se na ty nejmenší, které interaktivní formou učí bezpečnému pohybu v silničním provozu. Děti si na školeních vyzkouší reálné situace, které mohou v silničním provozu nastat.

„Pokud se dítě ocitne v úrazovém centru, pak někdo něco vážně zanedbal, a ne vždy to musí být chyba dospělého. Díky dlouholeté spolupráci se společností EUROVIA CS, a.s., máme obrovský prostor ke vzdělávání dětí jako účastníků silničního provozu a tím alespoň částečně některá závažná zanedbání eliminovat,“ uvádí Linda Jandová, výkonná ředitelka NF Kolečko.

Školitelé každý rok navštěvují několik základních škol a projekt také spolupracuje s letními akcemi pro děti. V letošním roce workshopy proběhly také v rámci Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně.

„Jsme společnost, která patří mezi přední subjekty působící v oblasti dopravního stavitelství. Záleží nám na tom, aby naše projekty přinášely radost jejich uživatelům. Mezi ně samozřejmě patří i děti a jejich bezpečnost je pro nás zásadní. Podporovat projekt, který efektivní formou předchází nebezpečí v silničním provozu, jde tedy ruku v ruce s naší filosofií. Každý rok se potvrzuje, že školení mají smysl – nejen, že děti baví, ale odnesou si z nich i zásadní informace, které si díky praktickému nácviku zapamatují,“ říká Iveta Štočková, tisková mluvčí EUROVIA CS.

Více o projektu lze najít na www.kolecko.cz, www.eurovia.cz, facebookových profilech NF Kolečko, EUROVIA CS a na YouTube.

 

V uplynulém roce se podařilo proškolit 2,5 tisíce dětí a od založení projektu přes 11 tisíc.
Foto: EUROVIA CS

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.