Nejlepší PR dělají v Geometry, AMI a Ogilvy

18. 6. 2018 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Lucie Mifková mění Proficio za Pickerly, kde bude řídit média

Marketingová agentura Pickerly posiluje tým o Lucii Mifkovou, která bude mít na starosti média a výzkum. Před tím působila šest a půl roku ve skupině Proficio.

Reklama
SDG

Projekt spojující nejmodernější technologie s reálným – byť krátkodobým – přínosem pro konkrétní skupinu lidí. Ale zároveň velmi inspirativní. Takový vyhrál Českou cenu za PR. Absolutním vítězem 13. ročníku se stala realizace Touching Masterpieces vytvořená agenturou Geometry Global s technologickou firmou Neurodigital Technologies pro Nadaci Leontýnka.

Cílem anglicky nazvaného mezinárodního projektu, jehož český titul zní Dotýkání se mistrovských děl, bylo zpřístupnit nevidomým zásadní umělecká díla, která by jim jinak zůstala skryta. Spojením virtuální reality, speciálního softwaru a haptických rukavic vznikl v březnu v prostorách Národní galerie Praha v Anežském klášteře produkt, který oprávněně získal první místo v kategoriích Technologie a IT a Akce a události, druhé místo v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie a třetí místo v Přeshraničních projektech. A v konkurenci dalších 133 soutěžních realizací, které ve 22 kategoriích vydaly na celkových 290 přihlášek, získal i titul Absolutního vítěze.

„Hledáme partnera, který by nám pomohl realizovat celosvětovou uměleckou výstavu pro nevidomé. A stávajícím i potenciálním klientům takový projekt může ukázat, že i v našich podmínkách se dají realizovat odvážné kampaně. Že nemusíme dělat pouze to, co se dá dopředu předvídat a obhájit, protože už to někdo zkusil nebo udělal,“ říká Martin Pešta, výkonný ředitel české pobočky Geometry Global, která je na svou zatím nepříliš medializovanou „přeshraniční spolupráci“ tak pyšná, že ji letos vícekrát přihlásila do právě probíhajícího prestižního mezinárodního klání Cannes Lions.

Dalšími kandidáty na absolutní vítězství byly realizace agentur FleishmanHillard, AC&C PR a Social Booster, Ogilvy PR, PRAM Consulting a PR Konektor.

Celkově letos vyhrála zase AMI. Ale těsně

Nejúspěšnějším subjektem letošního ročníku byla v tomto klání tradičně velmi úspěšná agentura AMI Communications, která získala celkem devět ocenění. V podobných soutěžích je v poslední době nejen ve světě, ale čím dál víc i v Česku zvykem oceňovat zejména práce charitativní, osvětové a pro bono, nebo přinejmenším práce pro standardní klienty, které mají obdobný charakter.

AMI však svých devět cen získal za projekty pro řadové klienty. „Vždy jsme se snažili, aby naše práce hlavně přinášela efekt klientům. Neděláme proto projekty čistě ‚na krásu‘. Ale i my děláme pro bono projekty – ať už zcela zadarmo nebo za výrazně snížené honoráře – těm, kdo si za ně nemohou dovolit platit. Ti však mají většinou i málo peněz na externí náklady, a tak spoustu nápadů nakonec nemůžeme uskutečnit,“ řekl pro MAM spolumajitel agentury Milan Hejl s tím, že agentura pro bono projekty přijímá jednak proto, aby podpořila dobré věci, jednak dala svým lidem příležitost „dělat na něčem, co je chytí za srdce“.

Skutečně velmi těsně se na druhém místě umístila Ogilvy PR s osmi oceněními, následovaná Bison & Rose s šesti cenami. Pomyslnou „bramborovou medaili“ by získala AC&C PR s pěti oceněními, čtyři ceny dostala agentura PR.Konektor.

Cena i pro průkopníka oboru Donatha

Ocenění za přínos oboru public relations udělila soutěž pořádající Asociace PR agentur (APRA) Michalu Donathovi. „Michal Donath je jedním z průkopníků moderního PR u nás. Počátkem 90. let založil jednu z prvních PR agentur a ta dlouhodobě patří mezi špičkové hráče na trhu. Stal se synonymem krizové komunikace. Aktivně vytváří standardy profesionální PR praxe. Podílí se na kultivaci prostředí, rozšiřování povědomí o PR, jakož i na profesním vzdělávání,“ uvedl k ocenění člen výkonné rady asociace APRA a ředitel PR.Konektoru Radek Vítek.

Po dlouhé době byla v soutěži udělena všechna tři ocenění v kategorii krizové komunikace, do které se české PR agentury s ohledem na jejich klienty nechtějí příliš hlásit. Ceny tak dostaly všechny tři přihlášené práce, přičemž prvním místem odborná porota ocenila projekt Fakty proti manipulacím, kterým se veřejnoprávní Česká televize postavila proti stupňujícím se útokům na její nezávislost a podstatu její existence.

Porota udělila kromě hlavních cen i tři Zvláštní ocenění. Za taktický přístup a kreativitu ho získal projekt Embéčko paní velvyslankyně, který si samo připravilo Velvyslanectví Velké Británie a Severního Irska. Další získalo město Příbram za příkladný přístup k propagaci (program Poznej Příbram). A za dlouhodobý přístup ke komunikaci byl vyzdvižen projekt 10 let českého rugby, který pro Českou ragbyovou unii zpracovala agentura PR. Konektor.

„Letošní ročník byl v mnohém přelomový. Zjednodušili jsme způsob přihlašování projektů a zlevnili jsme cenu za jednu přihlášku. Největší novinkou však je reinkarnace soutěže Mluvčí roku a její zařazení na program slavnostního večera,“ komentoval soutěž Patrik Schober z výkonné rady APRA.

Mluvčí roku Němečková z Prazdroje

Ocenění pro nejlepšího mluvčího udělila APRA společně s další oborovou organizací PR Klub. Získala ho Jitka Němečková z Plzeňského Prazdroje, mimochodem jediná z pěti finalistů, která pochází z komerční sféry. Ostatními finalisty totiž byli mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová, mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich, mluvčí pražských hasičů Martin Kavka a mluvčí ministerstva zahraničí Michaela Lagronová.
Zvláštní poděkování porota této dílčí soutěže udělila ještě Vendule Matějů, mluvčí Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, která přispěla k budování dobrého jména oboru tiskových mluvčích záchranou lidského života.

Česká cena za PR je otevřená všem subjektům v ČR, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations – PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru i jednotlivcům.
K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku soutěže patřily B2C, kde bylo podáno 30 přihlášek, Společenská odpovědnost a filantropie s 27 přihláškami a Akce a události s 25 přihláškami. Vzhledem k celkovému počtu přihlášek bylo sestaveno sedm hodnotících komisí složených z odborníků na PR a komunikaci z agentur, firem, státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech.

Akce potvrdila, že je stále vrcholným veřejným setkáním PR komunity u nás. Na slavnostním večeru, který se tradičně konal v Erbia Congress Centru ve 27. patře pražské City Tower a pokračoval recepcí v Aureole Fusion Restaurant & Lounge, se sešly na tři stovky odborníků na PR a komunikaci. A moderování se samozřejmě už tradičně chopil Ondřej Hejma, protože nikdo zatím nepřišel s tím, že by to někdo někdy mohl dělat lépe.

Slavnostnímu gala předcházely workshopy s nejzajímavějšími projekty letošního ročníku soutěže a s finalisty ocenění Mluvčí roku. Zatímco ten první byl určen spíš juniorům, druhý měl inspirovat zejména zástupce managementu agentur a marketingové či PR manažery firem, které zajímá, jak pozici tiskového mluvčího zakotvit ve své firmě.

Kompletní výsledkovou listinu najdete na www.mam.cz

 

Doyen oboru PR Michal Donath obdržel cenu za přínos branži.
Foto: APRA

Redakce MAM

Další zajímavé čtení