Neděláme průměrné věci, dáváme tomu vždy něco navíc

28. 5. 2018 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Dobrý marketing je základem každé úspěšné firmy. Strategie a nástroje se liší obor od oboru a podle zvolené cílové skupiny. Specifickou oblastí v tomto případě je i development. Co u jiných funguje, u nás fungovat nemusí, říká Július Hájek, šéf marketingu u lídra na trhu průmyslových nemovitostí, CTP. Co je klíčem k úspěšné marketingové strategii u CTP, zodpoví v následujícím rozhovoru.

Proč jste se rozhodl vrhnout do developmentu?

V minulosti jsem pracoval v ČR i v zahraničí například pro IT firmu či automobilku. Část života jsem prožil v agenturách v pozicích, kdy jsem pomáhal digitalizovat firmy i obchodní modely včetně jejich komunikace. Před rokem jsem se rozhodl založit rodinu a zůstat v ČR. Potkal jsem se s head hunterkou, řekl jsem jí, co hledám a ona mi nabídla pozici v developmentu, konkrétně u jedničky na trhu – v CTP. Je to pestré odvětví, kde se staví nejen budovy, ale i procesy, strategie a někdy celé firmy či business modely. Je to dynamické prostředí plné výzev.

Jak vypadá váš typický den?

Ráno například pracuji na tiskové zprávě k hale v novém industriálním CTParku, kde může být sklad, výroba, logistika i kanceláře v závislosti na typu budovy, které stavíme. Odpoledne pak třeba vyrábíme marketingovou strategii pro novou restauraci v našem office parku. K večeru připravujeme natáčení vlastního reklamního spotu na ubytovací zařízení Domeq. Nebo řešíme kompletní branding pro nové kanceláře Vlněna v Brně, kde budou sídlit IT giganti – mimochodem, lidi si tohle brněnské Sillicon Valley určitě zamilují. Brno poslední dobou hodně táhne mladé talenty. Ne všichni chtějí bydlet v Praze, a tak objevují výhody dalších měst.

Co může development marketérovi dát?

Development je z pohledu markeťáka pestřejší než jsou jiné obory. Ale jako každý jiný produkt, má své pevné základy. Baví mě věci měnit, vyvíjet, posouvat dál – a to vše svižně a efektivně. A o tom je i development. Nejprve musíte vyřídit spoustu administrativy, razítek, povolení a připravit dobře projekt i komunikaci pro získání zákazníků. Samotná stavba už je pak orchestr našich interních a zkušených projektantů, inženýrů a dodavatelů. Co lidé dříve stavěli roky, vzniká dnes pár měsíců a to v řešení na míru zákazníkovi. A tak i náš marketing samozřejmě reflektuje rozdílné potřeby klientů. Každý z nich má svůj příběh a to je na tom zajímavé.

Jaké zkušenosti jste ve své nynější funkci nejvíce zúročil?

Změna zaměstnání mi dala solidní přehled. Mám tak srovnání, jak fungují různé společnosti z pohledu řízení firmy, marketingu či jaké nástroje využívají. I když jsem srdcem markeťák, původně jsem dělal ekonomii a IT a nejvíce teď zúročuji zkušenosti s digitalizací firem. Zajímají mě nové technologie a baví mě věci vymýšlet, takže si i bez korporátních manuálů musím poradit s různými obory a problémy, se kterými se firmy potýkají.

Development je specifická oblast, jak se to projevuje při tvorbě účinných marketingových kampaní?

B2B je o vztahovém marketingu a o nadšení zákazníka pro společnou věc. Proto o naše klienty pečujeme a snažíme se jim dávat větší přidanou hodnotu než konkurence. Neděláme průměrné věci, dáváme jim vždy něco navíc – ať už je to v grafice, eventu nebo video case study.

Jaké technologie a nástroje používáte, aby vaše kampaň byla úspěšná a lišila se od konkurence?

Důležitá je pro nás především zpětná vazba zákazníků a partnerů, která vám nejlépe napoví, jak se můžete zlepšit. Dále naplno využíváme digitálních nástrojů a sociálních sítí, kde pravidelně měříme úspěšnost kampaní a sdělení. V neposlední řadě děláme super fotky z dronu a videa natočená filmovou kamerou za pomoci vlastního zkušeného režiséra Michala Hlucháně. Na našem webu a YouTube pak můžete vidět výsledek, který snese srovnání s výstupy světových agentur. Je to důležitý nástroj, protože v tom jsou reální lidé z CTP – naše Faces video je pěkná ukázka employer brandingu. Lidi v našem sehraném marketingovém týmu jsou jednou z našich nejsilnějších zbraní. Máme tu vášnivé porady, řešíme věci společně a nabíráme zkušené lidi. Podařilo se nám díky ukázce toho, jak to u nás děláme, přetáhnout z agentury zkušeného designéra a copywritera Cyrila Kříže, který s kreativním ředitelem Čestmírem Přindišem realizuje super nápady a naše zákazníky baví.

Na čem stojí úspěch CTP? Co je filozofií firmy?

Můj osobní názor je, že bezpochyby stojí na úspěšném zakladateli společnosti a zkušeném managementu, který řídí firmu srdcem s číselným tahem na branku. Byť se rychle měníme, rozrůstáme a expandujeme, stále to je o tom, že děláme pro klienty víc a jdeme domů, až když je práce hotová. Doručit klientům projekt je pro nás závazek. Někdy je to náročné, ale to je CTP. Máme výborný obchodní tým a využíváme know-how mezinárodní firmy, což je z pohledu sebereflexe důležité. Co funguje jinde, nemusí fungovat zde, a proto právě vyhodnocování a zkušenosti jsou, myslím, základem úspěchu.

V B2B komunikaci jste určitě silní. Jak ale komunikujete v B2C?

Náš obor je hlavně B2B. Pokud jde o B2C, tak mohu uvést například projekty, které děláme s Nadací Terezy Maxové nebo Yourchance. Ty se věnují problematice dětských domovů a podpoře dětí v nich a jejich vzdělávání.

Na jaké kampani momentálně pracujete?

Děláme toho hodně, ale aktuálně třeba pracujeme na novém čísle našeho rebrendovaného firemního časopisu GRID, který posíláme do celého světa a na všechny naše CTParky. Za poslední dva roky CTP posbíralo přední ocenění za nejlepší firemní časopis a cenu za nejlepší výroční zprávu. Zásluhu na tom má především Brand manažer Thomas Kostelac a náš kreativní ředitel. Snažíme se všechno i digitalizovat, což je práce našeho digitálního manažera Ondřeje Kučery, který to pak skrze GDN, e-mailing a sociální sítě dostává k B2B i B2C cílové skupině.

Július Hájek, tiskový mluvčí a ředitel marketingu, CTP Invest
Foto: CTP Invest

Moderní brněnský studentský komplex Domeq v parku Ponávka.
Foto: CTP Invest

CTP získává ocenění i za zpracování svých výročních zpráv.
Foto: CTP Invest

K marketingovým realizacím, jako byla třeba velkoplošná umělecká malba na logistické budově, vznikají i doprovodná videa.
Foto: CTP Invest

Digitální manažer Ondřej Kučera.
Foto: CTP Invest

Příprava focení ručně vyrobeného modelu svítící mapy.
Foto: CTP Invest

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.