Na kráse e-shopů téměř nezáleží. Jde o hodnotu, jakou nabízejí, a pocit jistoty

21. 5. 2018 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

To, jak weby vypadají, zajímá jen dva typy lidí. Jejich majitele a grafické designéry. Lidé chodí na weby zjišťovat informace nebo nakupovat, a ne se jimi kochat. Jestli je e-shop krásný nebo ne, na tom moc nezáleží. Na konferenci E-shop jako zážitek, kterou pořádala Tuesday Business Network, divize vydavatelství Internet Info, to prohlásil Jakub Novák z agentury Story TLRS.

Novák poukázal na nejúspěšnější e-shop na světě, americký Amazon. „Není moc krásný, ale přináší požadovanou hodnotu.“ Dalšími zmíněnými příklady byly eBay a český e-shop Alza. „Jsou to kultivované e-shopy, ale zároveň je vidět, že nekladou důraz na to, aby byl zákazník po vstupu na jejich stránky ohromen krásou.“

Klíčový je prý hlavně snadný výběr zboží. E-shopy se širokou produktovou nabídkou mají být pouze nástrojem na pozadí a ničím víc. Ale on-line obchod s úzce zaměřeným sortimentem, nabízející třeba jednu značku hodinek, si už může dovolit sladit svůj vzhled s prodávaným produktem.

Dobrá agentura promyslí i faktury

Novák zdůraznil, že dobrý e-shop musí splňovat čtyři vizuální principy: čitelnost, vizuální strukturu, kvalitní fotky a mikrointerakci. „To poslední znamená, že e-shop má zákazníkovi v citlivých okamžicích, když si něco objedná nebo provede platbu, dát odezvu, že se to stalo,“ upozornil s tím, že může jít o vizuálně velmi prosté a jednoduché oznámení. Nakupující by měl ze stránek odcházet s pocitem jistoty, že platba proběhla a on se může věnovat něčemu jinému.

Design e-shopů by měl být provázaný s aktuálními kampaněmi. „Když kliknu na kampaň a dostanu se na stránky on-line obchodu, tak bych měl vědět, že jsem na webu, který je s kampaní spojený. Mělo by to vypadat stejně, nebo přinejmenším by tam měl být nějaký jednoduchý zastřešující branding,“ řekl Novák. Dobrá agentura by podle něj měla promyslet nejenom design webu samotného, ale třeba i faktur a krabic se zaslaným zbožím. E-shopy, které si zaslouží označení „krásné“, mají dobrý textový a obrazový obsah, nabízejí kvalitní produkty a mají minimum grafiky, ale ta je promyšlená.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.