Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Retail

Redakce MAM18. 12. 20178. 7. 2019

Třiadvacátý ročník Retail Summitu, největší konference českého maloobchodu – a jedné z největších evropských událostí svého druhu vůbec – se zaměřil na to, jak obchodovat na trhu, na kterém vlivem nových digitálních technologií i globalizace mizí staré hranice. Od vystupujících zaznělo, že zákazník chce při svém nakupování bezproblémově přecházet z on-line prostředí do off-line a naopak. Nejoblíbenějším obchodníkem mezi českými zákazníky byla počtvrté v řadě vyhlášena Ikea, cenu veřejnosti získal Lidl.

Podle zjištění výzkumné agentury GfK se po řadě let u nás poprvé přestala zrychlovat slevová spirála. V segmentu rychloobrátkového zboží se letos nakupovalo 46 procent produktů ve slevách. Díky tomu stále patříme mezi lídry nákupů ve slevových akcích.

Zkrachoval největší český e-shop s nábytkem a bytovými doplňky MT nábytek. Ještě rok předtím měl přitom tržby přes miliardu korun. Jako důvod insolvence firma uvedla, že nezvládla růst objednávek. Začátkem roku 2016 ji rovněž poškodil přechod na nový informační systém, který byl nefunkční přes dva měsíce.

Modrožluté logo německého řetězce Lidl se v polovině června objevilo v USA, kde obchod svými cenami začal konkurovat největšímu potravinovému maloobchodnímu řetězci na světě Wal-Mart. Analytici společnosti Jefferies zjistili, že Lidl byl po svém nástupu do USA o devět procent levnější než Wal-Mart.

Česká pobočka britského řetězce Marks & Spencer poprvé umožnila objednávat svoje potraviny přes internet. Neprodává je však přes svůj e-shop, na spolupráci se domluvila s on-line supermarketem Rohlík.cz.

Společnost AmRest v pražském nákupním centru Palladium otevřela svou první restauraci Pizza Hut Express v České republice.

Společnost Makro Cash & Carry v pražských Stodůlkách zrekonstruovala stávající prodejnu podle konceptu nazvaného Makro Inspirace. Ten spočívá v posunu značky od prodeje ke službám.

Největší e-shop světa Amazon koupil za 13,7 miliardy dolarů řetězec supermarketů Whole Foods. Šlo o nejrozsáhlejší akvizici v historii Amazonu a největší expanzi podniku do oblasti kamenných obchodů. Whole Foods se soustřeďuje na kvalitnější, a tím pádem i dražší potraviny.

Po tříleté rekonstrukci za 170 milionů eur otevřela společnost Unibail-Rodamco novou část pražského Centra Chodov, které se tak svou rozlohou stalo druhým největším nákupním střediskem v zemi s absolutně největším počtem obchodů vůbec.

Síť čerpacích stanic Benzina začala modernizovat svoje provozovny. Gastronomickou nabídku rozšiřuje o zdravá jídla z čerstvých surovin pro různé skupiny zákazníků, včetně rodin s dětmi či vegetariánů.

Prodejny skupiny Coop v nejmenších obcích do 500 obyvatel začaly ve větším množství zavírat. Tyto malé obchody prý Coop dlouhodobě finančně dotoval, aby udržel jejich chod.

Obchodní řetězec Billa letos otevřel devět nových prodejen a deset zmodernizoval. Celkem u nás provozuje 220 obchodů.

Lidl měl perný rok. Expandoval do USA, vyhrál cenu veřejnosti v anketě Obchodník roku, ale také podráždil některé zákazníky kvůli vyretušovaným křížům na obalech.
Foto: Petr Dohnal

Do nabídky Makra Stodůlky přibylo tři a půl tisíce nových položek.
Foto: Makro Cash & Carry ČR

×

Stojí ukulele za peníze, které nemáte?

Starší článek

Pětina domácností odmítá letáky

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesensky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více