Triad: Máme problémy, propouštíme

26. 6. 2017 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká pobočka slovenské agentury Triad Advertising na svém blogu zveřejnila prohlášení výkonné ředitelky Petry Jankovičové o tom, že se s řadou svých zaměstnanců bude muset rozloučit. „Možná vám to pomůže vyvarovat se stejných chyb, jako jsme udělali my,“ píše na agenturním blogu.

Triad poškodily změny plánů a rozpočtů u klientů, zakázka, ze které se vyklubalo jen skryté výběrové řízení, a výstupy, které agentura dělala pro své klienty nad rámec zaplacené spolupráce.

Agentura aktivně pomáhá svým zaměstnancům s hledáním nové práce. „Na základě prohlášení se nám ozývají lidé s nabídkami, oslovili jsme i náborové konzultanty,“ řekla Jankovičová pro MAM s tím, že současná situace na trhu, kdy je kvalitních lidí nedostatek, jim vzniklou situaci částečně ulehčuje.

Aby se něco podobného v budoucnu neopakovalo, Jankovičová chce klientům vysvětlovat, jak funguje agenturní byznys a „jaký dopad může mít škrtnutí jedné nákladové položky v Excelu“. A nechce nabízet levnou juniorskou práci.

Jankovičové se prý ozývají zástupci dalších agentur s tím, že na podobné problémy, jaké má v současnosti Triad, narážejí nebo naráželi také.

Problém: junioři s velkou mocí

Marek Hlavica, výkonný předseda Asociace komunikačních agentur, upozorňuje, že reklamní agentury jsou servisní organizace a jejich služby se mají přizpůsobovat poptávce. „To je, jako by si pekař chtěl stěžovat na lidi, že nekupují jeho rohlíky,“ podotýká. Pokud jsou požadavky klientů takřka nesplnitelné, pak jde většinou o nezkušenost nebo neznalost na straně objednatele.

Podle Hlavici je ale problém na obou stranách vztahu. Zejména ve firmách, kde v důsledku krize došlo k obměně seniorních marketérů za levnější juniory. „A to i na pozicích, kde jsou zkušenost, rozhodnost a schopnost nést odpovědnost velmi důležité,“ říká.

Dodává, že se dnes plánuje v mnohem kratších intervalech a je těžké předem stanovit rozsah práce na rok dva dopředu.

„Agentury například najímají lidi na konkrétní zakázky a případně spolupráci prodlužují,“ vysvětluje Hlavica. Otázkou je, zda taková forma spolupráce dokáže přitáhnout schopné lidi, které v současnosti každá branže, nejen ta reklamní, potřebuje.

Za poslední rok agentura pod vedením Petry Jankovičové nabírala. Teď propouští.
Foto: Martin Svozílek

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení