Na značky psacích potřeb při nákupu nehledíme

26. 6. 2017 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Více než polovinu (55 %) psacích potřeb si české domácnosti kupují. Zbytek většinou dostanou, obvykle formou reklamních předmětů (častěji vysokoškoláci) nebo v práci. Nejpoužívanějšími psacími potřebami u dětí jsou obyčejné tužky a pastelky. Dospělí jim je typicky kupují v papírnictví či v supermarketu, ti ve věku 30-44 let a z malých obcí častěji i přes internet. Pětina dotázaných, kteří sdílejí domácnost s dítětem mladším 18 let, má oblíbenou značku psacích potřeb, kterou dětem kupují. Nejčastěji jde o Koh-i-noor a Pilot. Při samotném nákupu psacích potřeb dětem ale značku zohledňuje jen minimum dospělých. Rozhodujícím kritériem výběru je pro ně cena (častěji pro lidi bez maturity) a kvalita. Lidé ve věku 30-44 let hledí rovněž na odolnost, ti z velkoměst se zase častěji řídí přáním dítěte. Vzhled psacích potřeb je důležitý pro mladé lidi do 29 let a lidi z malých obcí (do 5 tis. obyv.).

U dospělých jsou co do využití na prvním místě plnicí pera a propisovací tužky, na druhém pak tužky obyčejné. Obyčejné tužky jsou více populární u žen a obyvatel velkoměst. Ženy kromě nich častěji používají také pastelky a zvýrazňovače, ty jsou využívané i mladými lidmi a lidmi vysokoškolsky vzdělanými. 9 z 10 dotázaných nemá svoji oblíbenou značku psacích potřeb. Ti, kteří mají, zmiňují opět Koh-i-noor a Pilot.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.