Holubi frnkli k Mall.cz

12. 6. 2017 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na konci května se souběžně u nás i na Slovensku objevily televizní a internetové spoty e-shopu Vrkuuu.cz. V Česku se kampaň rozjela i v outdooru. Jejími hlavními protagonisty jsou tři rozverní holubi, kteří se snaží založit si vlastní e-shop a zničit konkurenci.

Ve spotu se objevila i webová adresa, ta však vedla na stránky, jež pouze slibovaly, že „brzo roztáhneme křídla“. Žádný funkční e-shop návštěvník nenašel. Až později přibyla vysvětlující informace: „Zatím nás Mall převezl, ale my se nevzdáme.“

Konečně bylo jasné, o co jde. O reklamní kampaň známého internetového obchodu Mall.cz.

Nejde o virál

Komunikaci pro Mall.cz připravila agentura Zaraguza. Jejím cílem je prý zábavnou formou zvýšit povědomí o značce a benefitech, které Mall.cz zákazníkům nabízí. „Mall si může jako jedna z mála značek na českém a slovenském trhu dovolit masivní kampaň založenou na netradičním strategickém přístupu. Proto jsme se rozhodli pro odvážný kreativní koncept,“ říká Alena Kondášová, šéfka marketingové komunikace Mallu. Podle ní by v dlouhodobém měřítku kampaň měla přivést nové zákazníky a pozitivně se odrazit na prodejích. Rozhodně se prý nejednalo o snahu vytvořit virální kampaň.

Holubi jako experti na doručování

Proč byli zvoleni zrovna holubi? „Chtěli jsme vytvořit zábavné postavičky – fiktivní konkurenci, která nám pomůže komunikovat výhody Mall.cz a přitom se bude líbit co nejširšímu spektru diváků. Holubi mají zároveň spoustu zkušeností s doručováním,“ vysvětluje.

Na otázku, jestli nefunkční e-shop Vrkuuu.cz nepůsobil spíše kontraproduktivně, Kondášová odpovídá: „Naše holubí konkurence má velké ambice, ale s provozováním e-shopu si tak docela neví rady. Koneckonců, jsou to holubi. Proto jsme v duchu kampaně ponechali jejich web zcela nefunkční. Rozhodně se nám tím povedlo rozvířit emoce.“

Jiného názoru je ale třeba Lukáš Voříšek, kreativní ředitel agentury RightWords Solution. „Pokud se při návštěvě webu nic nestane, je to špatně,“ říká a dodává: „Mall poslední dobou sklouzává svou komunikací ke klišé.“ Lucie Kuželíková z agentury Cognito.cz chválí vtip a kvalitu produkce videa. „Jako jednorázová mikrokampaň pro podporu brand awareness asi dobré. Dlouhodobý efekt, který přinese reálný zisk, ale neočekávám,“ upozorňuje.

Během jednoho týdne od začátku kampaně přišlo na web Vrkuuu.cz přes 106 tisíc návštěvníků.
Foto: Mall.cz

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení