3. Byly uděleny světové ceny za datovou žurnalistiku

26. 6. 2017 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Během novinářského kongresu GEN Summit ve Vídni byly tradičně uděleny ceny za nejlepší datovou žurnalistiku na světě. Kanadský deník Globe and Mail si odnesl ocenění za investigaci roku, když pomocí dat prokázal, že policie systémově ignoruje každý pátý případ sexuálního napadení, protože je jednodušší ho zaevidovat jako nepodložené obvinění. Práce reportérů vedla ke změně policejní praxe a projekt Unfounded přivedl k tématu pozornost veřejnosti i politiků. Nejlepším internetovým projektem je kolumbijský web Rutas del Conflicto, který zmapoval příběhy obětí masakrů při občanské válce. Oceněno bylo i několik projektů analyzujících americké volby, nejlepší datový tým má německý deník Berliner Morgenpost. České projekty se letos neprobojovaly ani na shortlist.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.