1. Datart, Kasa.cz a Euronics se spojí do jedné firmy

19. 6. 2017 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na českém trhu s elektronikou vznikl nový a velmi silný hráč. Skupina, pod kterou se spojuje řetězec Datart a společnost HP Tronic, bude mít více než čtrnáctimiliardové roční tržby. Pod zlínský HP Tronic spadají prodejny Euronics, e-shop Kasa.cz a jeho slovenská varianta Hej.sk. V nové firmě bude dalším minoritním podílníkem ještě investiční fond Genesis Private Equity Fund III (GPEF III). Obchod ještě musí potvrdit antimonopolní úřady v Česku a na Slovensku. Hodnotu transakce aktéři neoznámili, stejně jako výši svých podílů v nové struktuře. Obchody s elektronikou Datart v Česku ve finančním roce 2015/2016 (květen až duben) zvýšily tržby meziročně téměř o 11 procent na 5,1 miliardy korun. Obrat ve Zlíně sídlící společnosti HP Tronic pak loni vzrostl o osm procent na 9,1 miliardy korun. HP Tronic přitom získal v Datartu pětinový podíl už v roce 2014. Spoluvlastní také tradiční českou značku domácích spotřebičů Eta. Ambicí skupiny bude dál rozvíjet a integrovat své on-line obchody i síť čítající zhruba 130 kamenných prodejen. Cílem je získat dvacetiprocentní podíl na českém a slovenském trhu. Společnost by se chtěla více uchytit také v sousedním Polsku. Nově vzniklá skupina se svými tržbami dosáhne na největší české e-shopy, které jsou její nejvážnější konkurencí. Alza.cz loni utržila 17,4 miliardy korun, skupina Mall.cz pak 16 miliard. Tyto firmy naopak investují do svých výdejen, které stále více připomínají klasické prodejny.

Datart vznikl stejně jako HP Tronic v roce 1990. Dnes provozuje 46 zpravidla velkoformátových obchodů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení