Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Prodej vín v bag in boxu se stává trendem. Češi preferují ta sladší a učí se chodit do speciálek

Redakce MAM15. 5. 20179. 7. 2019

I přes masivní promokampaně obchodních řetězců v nabídce vín a destilátů se český spotřebitel v posledních letech naučil chodit za jejich vybraným sortimentem i za degustacemi do specializovaných prodejen. Nezřídka tomu předcházel na straně jejich provozovatelů prodej pouze v rámci horeca segmentu. Což je případ i společností BiBoViNo a Bevande.

Víno v kartonu je zdravější a eko

Ve Francii v současnosti prodává víno v kartonech, jinak bag in boxech, již více než polovina vinařů. U nás u tohoto balení stále převládá negativní konotace s levným a nekvalitním “krabicákem”, ač v pražském butiku francouzské společnosti BiBoViNo najdete vybrané odrůdy ve vyšší cenové hladině. “Oproti běžné skleněné lahvi mají kartony s plastovým sáčkem uvnitř hned několik výhod: jsou ekologické, lépe skladovatelné a otevřené vám vydrží až dva měsíce. Zároveň obsahují minimální množství siřičitanů, nebolí vás pak po nich hlava,” vysvětluje majitel butiku a manažer firmy pro trhy střední Evropy Pascal Magon. E-shop by chtěl spustit ještě letos, první zvědaví zákazníci přišli ochutnat vína z fialových kartonů i na základě outdoorové reklamy ve vozech metra. Celkově vzato je však marketingový rozpočet BiBoViNa skromný a pokrývá spíše jen profily na sociálních sítích a prezentaci firmy na food festivalech.

Více než s barvou levandule souvisí fialová barva krabic BiBoViNa překvapivě s oblibou čokolády Milka. A tu kupují zejména ženy, stejně jako víno.
Foto: BiBoViNo

Slibně se však Pascal Magon s prodejním konceptem zakladatele firmy, Bruna Quenieouxe, uchytil v horeca segmentu a firemním byznysu. Víno od něj díky lepší trvanlivosti odebírá například Národní divadlo nebo nově České aerolinie, kde dalším plusem je nižší hmotnost tří- či dvoulitrových krabic.

Palačinky v Graperii nehledejte

Michaela Kašková ze společnosti Bevande rozjížděla svůj byznys s italskými destiláty v počátku zejména díky oblibě sladkého likéru Bombardino, s nímž se Češi setkávali při zimních výjezdech do Alp. Do portfolia dovozce patří ale i další likéry, grappy a vína. Celých 70 procent prodeje stále náleží segmentu horeca. Kamennou prodejnu si prakticky vyžádali zákazníci Bevande, již zvyklí nakupovat přes jeho e-shop. “Zvědavců přichází také hodně, protože pojem La Grapperia někdy v lidech vyvolává dojem, že se u nás dělají palačinky,” poznamenává s úsměvem Michaela Kašková. Souhlasí s tvrzením, že budoucnost patří prodeji vína v bag in boxech, a to i vzhledem k novele ohledně stáčených vín. V propagaci spoléhá Bevande hlavně na osobní doporučení a prezentaci na veletrzích či v rámci veřejných i firemních degustací. Investují i do PPC reklamy, s Facebookem mají kvůli útoku hackera spíše negativní zkušenost.

×

1. Napětí v MF Dnes. Redaktoři dávají výpovědi

Starší článek

Mladí blokují reklamy víc než staří

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více