Povaha Čechů při nakupování potravin

2. 5. 2017 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

DPD s agenturou Realness uspěly na evropských SABRE Awards

Ze 13 nominovaných českých projektů v evropské PR soutěž SABRE Awards získala cenu kampaň cílená na kurýry DPD.

Reklama
SDG

Každý trh má svá specifika, a tak jsme od jednoho obchodního řetězce dostali otázku, v čem se liší nakupování v Česku. Na jaře 2017 jsme provedli rozsáhlý etnografický výzkum, jak se chovají Češi během nakupování potravin. „Abychom se dostali co nejblíže k lidem a pochopili, jak povaha Čechů ovlivňuje jejich nakupování, byla metodologie postavená na čtyřhodinových asistovaných nákupech s návštěvou respondentů doma. Celkem jsme provedli 112 rozhovorů v pěti lokalitách,“ říká Eva Veisová, ředitelka kvalitativního výzkumu agentury Ipsos. Jací tedy jsme a jak to ovlivňuje naše nakupování?

Máme rádi tradice a náš region. Často si proto vybíráme lokální potraviny, u kterých máme jistotu původu.

Rodina je pro nás na prvním místě. Přestože roste podíl nesezdaných párů, tradiční hodnoty jsou stále důležité a nakupujeme převážně pro svoji rodinu.

Jsme spíše uzavření, ztratíme se v davu. Vyhovuje nám nakupovat anonymně, proto se také neozveme a přehlížíme například špatné služby.

Na druhou stranu, rádi si stěžujeme. Ovšem pouze mezi přáteli, kde se cítíme bezpečně. A to i v případě, že jsme s nákupem spokojení.

Jsme podezřívaví. Porovnáváme ceny a studujeme složení produktů, zdali nás nechce někdo ošidit.

Milujeme humor. Máme rádi sarkasmus a máme ho rádi také v reklamách. Precizní, avšak nudná komunikace obchodního řetězce nás neosloví.

Jsme tradiční a obezřetní, ale ani při nakupování nám nechybí švejkovský humor.

V případě dotazů prosím pište na adresu [email protected].

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.