Mobilboard zkoumá účinnost venkovní reklamy na veřejných dopravních prostředcích

2. 5. 2017 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Mobilboard, jeden z největších dodavatelů venkovní pohyblivé reklamy na českém trhu, má nově k dispozici výzkum o účinnosti reklamy na vozech veřejné dopravy, který podle jeho autorů dokazuje, že reklama v MHD může ve velkých městech zasáhnout až stovky tisíc lidí měsíčně.

Na projektu firma spolupracovala se společnostmi Nielsen Admosphere a Czech Consult. Radmila Pospíšilová, ředitelka Mobilboardu, uvedla, že se při tvorbě výzkumu nebrala v úvahu už existující měření. Metodiku si tak firma údajně vytvořila ve spolupráci s výzkumnými společnostmi sama. Projekt však nezahrnuje data za Prahu. „To by bylo na celý samostatný výzkum,“ vysvětlila ředitelka Mobilboardu.

„Jsem rád, že se do toho pustili. Jak dobře víte, trh s OOH těch čísel zas tolik nemá,“ podotkl Tomáš Bičík z Nielsen Admosphere na tiskové konferenci k uvedení projektu. Výzkum obdobného typu se podle něj totiž příliš nerealizuje ani v zahraničí.

Roli hraje viditelnost i rychlost

Realizace výzkumu měla několik fází. Půdu pro daný projekt vytvořila firma Czech Consult tím, že stanovila celkové hodnoty pro možný počet zásahů reklamy na vozidlech. Počítali se tak chodci, osoby v okolních vozidlech nebo průjezdy MHD. Zvlášť se pak měřila reklama na dálkových autobusech.

Tomáš Matras, technický ředitel Czech Consultu, uvedl, že některá data byla získána i od samotných dopravců a z dalších dopravních průzkumů. Výsledné koeficienty zohledňují viditelnost, rychlost a další faktory specifické pro určité dopravní prostředky.

Ze studie vypracované společností Czech Consult pak měl Nielsen Admosphere za úkol stanovit standardní mediální ukazatele, které měly být využitelné třeba i v crossmediálních analýzách. Data tak mají podobu hrubého zásahu, čistého zásahu a jeho frekvence. „Počítali jsme možnost vidět to reklamní sdělení,“ vysvětloval Bičík z Nielsen Admosphere.

Výsledky měření? Reklama v MHD může ve velkých městech zasáhnout až stovky tisíc lidí měsíčně.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.