Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Facebook vám dá megadata zadarmo

Redakce MAM2. 5. 20179. 7. 2019

Facebook je technologickým i mediálním gigantem, jehož vize mění nejen podobu sdílení zážitků mezi lidmi, ale i budoucnost médií a mezilidské komunikace obecně. Tu Facebook představil na konferenci F8, která se konala v San José. Podle něj nás čeká kompletně propojený svět, kde nebude rozdíl mezi displejem a reálným světem – obojí bude rovnocennou realitou.

Ačkoliv byla tato akce určená hlavně developerům, i marketéři v ní mohli narazit na spoustu zajímavostí pro svoji práci, například práci s daty. Právě ta je bolístkou českého on-line marketingu.

Často využíváme výzkumy agentur nebo do jisté míry měříme nákupní chování uživatelů v on-line prostředí. Takovým datům ale chybí spárování s reálnými lidmi. Těmi reálnými lidmi nemyslíme údaje o věku a pohlaví, ale o jejich životním stylu.

Facebook teď marketérům představil databázi velmi zajímavých a podrobných informací o 4,6 milionu Čechů. S těmito daty chce na bázi “něco za něco” obchodovat.

Kobercový nálet už není potřeba

Pokud implementujete jeho kód do svého e-shopu nebo na webové stránky, máte v novém rozhraní Facebook Analytics, které už mají marketéři k dispozici, možnost zjistit prakticky cokoliv.

Nemusíte nic platit. Jediné, co marketéři vrátí Facebooku zpět, jsou data o návštěvnosti. Může se stát, že cílíte reklamu na kosmetiku na ženy, které u vás na webu sice stráví pět minut, ale svobodní manažeři se zájmem o francouzskou módu u vás nakoupí jednou za rok během dvou minut za pětinásobek.

Dalším z tisíců zjištění může být třeba zaměstnavatel vašich zákazníků nebo počet dětí v rodině. To už jsou informace, které můžete využít a díky přesnějšímu cílení na bonitní zákazníky namísto kampaně typu “kobercový nálet” ušetřit významnou část ročního rozpočtu. Standardní analytické nástroje je přitom nemají jak odhalit, protože jim chybí zdroj informací o chování uživatelů mimo samotný web. O utajení dat se přitom není třeba bát – v souhrnu všech uživatelů Facebook Analytics na světě jsou i největší české firmy jen kapkou v moři.
Jedna věc je ale jistá: v bitvě o pozornost zákazníků, která už nikdy neskončí, budou mít marketéři s know-how a nadšením pro nové technologie platforem, jako je Facebook, velký náskok před ostatními.

Autor je vedoucím strategie a médií Triad Advertising.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg představil v kalifornském San José svou vizi propojeného světa.
Foto: Triad Advertising

×

1. Mediální dům VLM ovládl Regionální televizi

Starší článek

Zásilkové katalogy preferují hlavně ženy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Astrid

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více