Češi sázejí na lokální potraviny

9. 5. 2017 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Česká populace preferuje potraviny, které jsou vyrobeny v Česku či z českých surovin. V průzkumu Ipsosu pro AMSP to uvedlo 65 procent lidí. Nejčastějším důvodem je, že lidé chtějí podpořit místní výrobce a producenty – uvedlo ho 62 procent těch, kteří lokální potraviny nakupují.

Přestože lidé stále nejčastěji nakupují v supermarketech a hypermarketech, 79 procent lidí alespoň někdy nakupuje na farmářských či regionálních trzích, případně ve specializovaných maloobchodech. 80 procent těch, kteří na těchto místech nakupují, uvádí, že zdejší výrobky jsou kvalitnější než ve standardních obchodech.

„Ukazuje se, že lidé jsou ochotní si za kvalitní potraviny připlatit. Dokazuje to i fakt, že pouze pro devět procent populace je zcela rozhodujícím kritériem cena. Zbytek se větším či menším způsobem řídí právě dle kvality potravin,“ komentuje výsledky výzkumu Lenka Sazmová, account director, Ipsos.

Výzkum také ukázal, že se lidé nespoléhají pouze na nakoupené výrobky, ale často si pěstují vlastní plodiny, konkrétně pak 59 procent z nich. Čtvrtina populace by sice uvítala tuto možnost, ale v současnosti na to nemá vhodné podmínky. 54 procent lidí si dokonce vyrábí i vlastní produkty, např. marmelády, jogurty či kosmetiku. Častěji se k tomuto uchylují ženy, méně často pak obyvatelé Prahy.

Zdroj: Ipsos pro AMSP ČR, září 2016, reprezentativní vzorek populace ČR ve věku 18-65 let, on-line dotazování pomocí panelu Populace.cz. Pro více informací pište na [email protected].

Redakce MAM

Další zajímavé čtení