Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Češi sázejí na lokální potraviny

Redakce MAM9. 5. 20179. 7. 2019

Česká populace preferuje potraviny, které jsou vyrobeny v Česku či z českých surovin. V průzkumu Ipsosu pro AMSP to uvedlo 65 procent lidí. Nejčastějším důvodem je, že lidé chtějí podpořit místní výrobce a producenty – uvedlo ho 62 procent těch, kteří lokální potraviny nakupují.

Přestože lidé stále nejčastěji nakupují v supermarketech a hypermarketech, 79 procent lidí alespoň někdy nakupuje na farmářských či regionálních trzích, případně ve specializovaných maloobchodech. 80 procent těch, kteří na těchto místech nakupují, uvádí, že zdejší výrobky jsou kvalitnější než ve standardních obchodech.

“Ukazuje se, že lidé jsou ochotní si za kvalitní potraviny připlatit. Dokazuje to i fakt, že pouze pro devět procent populace je zcela rozhodujícím kritériem cena. Zbytek se větším či menším způsobem řídí právě dle kvality potravin,” komentuje výsledky výzkumu Lenka Sazmová, account director, Ipsos.

Výzkum také ukázal, že se lidé nespoléhají pouze na nakoupené výrobky, ale často si pěstují vlastní plodiny, konkrétně pak 59 procent z nich. Čtvrtina populace by sice uvítala tuto možnost, ale v současnosti na to nemá vhodné podmínky. 54 procent lidí si dokonce vyrábí i vlastní produkty, např. marmelády, jogurty či kosmetiku. Častěji se k tomuto uchylují ženy, méně často pak obyvatelé Prahy.

Zdroj: Ipsos pro AMSP ČR, září 2016, reprezentativní vzorek populace ČR ve věku 18-65 let, on-line dotazování pomocí panelu Populace.cz. Pro více informací pište na [email protected].

×

1. Reportéři bez hranic: svoboda médií upadá

Starší článek

Momentální potřeba rozhoduje

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více