1. Politický vliv na média v Česku probere Brusel

15. 5. 2017 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Evropský parlament chce 1. června projednat možné zneužívání médií českým vicepremiérem Andrejem Babišem (ANO). „Protlačili to především němečtí europoslanci, kteří dlouhodobě kritizují Babiše za střet zájmů. My jako česká delegace jsme to nepodpořili, protože jsme věděli, že to přinese ostudu celé republice,“ řekl Hospodářským novinám lidovecký europoslanec Tomáš Zdechovský. Míní, že europarlament nakonec schválí prohlášení, které Česko vyzve, aby stav médií v zemi řešilo. Situace zhoustla zejména po třetí sestříhané nahrávce publikované na anonymním twitterovém účtu, na níž se Andrej Babiš baví s tehdejším novinářem MF Dnes Markem Přibilem o živém policejním spisu Bereta. Tento případ se paradoxně týká úniku informací z policejního vyšetřování. Babiš opakovaně odmítl, že by novináře jakkoliv úkoloval nebo že by do spisu nahlížel. Novinář s ním na nahrávce konzultuje zveřejnění informací, které by podle jeho názoru mohly poškodit ČSSD a ODS. Současně nabízí, že může zajistit jejich publikaci i v jiných médiích, než jsou tituly, které měl v té době vlastnicky pod kontrolou Andrej Babiš. „Aby to napsali třeba v Právu, když jsem tam deset let dělal,“ říká na záznamu a dodává, že to by si nechal posvětit od „Franty Nachtigalla“ – ředitele strategického rozvoje mediálního domu Mafra. V Právu se chtěl domluvit s „dobrým kamarádem“ Jiřím Barešem. Šéf ANO je přesvědčen, že se stal obětí provokace, autenticitu nahrávky zpochybnil také Přibil. Podle něj je vytržená z kontextu.

„Neměl jsem se s tím novinářem vůbec scházet. Podělal jsem to,“ tvrdí Babiš, proti kterému minulý týden demonstrovaly tisíce lidí v Praze i dalších městech.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.