Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Virtuální realita ve výzkumu

Redakce MAM24. 4. 20179. 7. 2019

Virtuální realita se už využívá i pro zkoumání témat, jakými jsou například nákupní chování, koncept, design, shelf testy apod., a je zřejmé, že její vliv bude v nejbližší budoucnosti i nadále růst. Rollo McIntyre, Ipsos, global head of innovation, k tomu říká: “Očekává se, že virtuální a rozšířená realita letos zažijí svůj miliardový rok.”

Virtuální realitu lze využít i v oblasti výzkumu zdravotní péče. Důkazem je i jedna ze studií, kterou Ipsos v nedávné době realizoval. Cílem bylo zmapovat roli gynekologů v rozhodovacím procesu žen ohledně používání hormonálního nitroděložního tělíska. Zvolili jsme etnografické rozhovory doplněné kombinací deníčků a Pathfinder metodologie, jejímž úkolem bylo zmapovat milníky žen od chvíle, kdy začaly poprvé užívat antikoncepci, až po volbu jejich současné antikoncepční metody. Respondentky byly pomocí virtuální reality zavedeny do ordinace gynekologa, což jim umožnilo se se zkoumaným tématem co nejlépe identifikovat. Zde si pak vyslechly doporučení lékaře ohledně hormonálního nitroděložního tělíska a poté tuto zkušenost s moderátorem detailně prodiskutovaly.

A to je právě cílem virtuální reality v marketingovém výzkumu – simulovat co nejrealističtější prostředí a tím respondentům zprostředkovat zkušenost, která marketérům pomůže pochopit jejich racionální i emocionální chování.

V případě dotazů pište na adresu: [email protected]

×

1. Ve finále konkurzu na šéfa ČT je pět lidí

Starší článek

Chatboti nás moc neberou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více