Ve Zlatém středníku zářili Lékaři bez hranic

24. 4. 2017 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jen dvě kategorie Zlatého středníku z celkových šestnácti se letos musely obejít bez nejvyššího, zlatého ocenění. Navrch ale byly uděleny hned čtyři Grand Prix.

Někteří vítězové si pro „zlato“ za firemní média, které mělo podobu středníku z tvrzeného skla, nešli poprvé. Poradenská společnost KPMG obhájila prvenství s B2B magazínem Marwick a porotci ji vyzdvihli na nejvyšší příčku i v kategorii časopisů pro zaměstnance, kam přihlásila magazín Echo. Mezi další tradiční účastníky patří Boomerang Communication, jejíž zástupci převzali zlato za nejlepší periodikum v sektoru telekomunikací (Čilichili pro Vodafone) a nejlepší bankovní periodikum (Kompas pro ČSOB).

Mrazivá krása

Největším překvapením letošního ročníku byl úspěch Lékařů bez hranic. Mezinárodní humanitární organizace měla podle poroty nejen nejlepší časopis v celém neziskovém sektoru, ale i nejlepší výroční zprávu a odnesla si také Grand Prix udělovanou výkonným výborem pořádajícího PR Klubu. „Výroční zpráva Lékařů bez hranic obstála i v konkurenci komerčních projektů. Opět to potvrzuje, že kvalitní médium není dáno jen vysokým rozpočtem, ale záleží především na dobrém nápadu, kvalitním obsahu, promyšleném zacílení a dotažení do perfektního zpracování,“ uvedl za PR klub jeho předseda Petr Langer. Grafické úpravy vítězné výroční zprávy se ujala firma Toman Design, přihlašovatelem byla přímo organizace.

Výroční zpráva Lékařů bez hranic za rok 2015 používá motiv GPS souřadnic krizových lokalit, v nichž zdravotníci poskytují svou pomoc. Stejné souřadnice jsou klíčové také pro nerušenou práci lékařů, neboť válčící strany dostávají GPS údaje s polohou nemocnic, aby se jim vyhnuly. O to hrozivěji pak ve výroční zprávě působí výmluvný snímek vybombardované nemocnice v afghánském Kundúzu.

Nová média umí Škoda i Ton

Nejlepší zákaznický časopis připravuje módní e-shop Zoot, ve veřejném sektoru bodovala Univerzita Karlova s výpravným čtvrtletníkem Forum. Mezi průmyslovými médii se nejvýše umístil magazín výrobce vířivek USSPA pojmenovaný Bublinky, kterému porotci dali „bramborovou medaili“ v podobě hodnocení top rated. V kategorii maloobchodu a FMCG se stal vítězem pivovar Bernard s časopisem Vlastní cestou. Nejhezčí jednorázové médium přichystal Konektor Social pro právní kancelář Polverini Strnad.

Kromě tradičních tištěných médií ale mohly firmy a instituce získat ocenění za web, sociální sítě nebo multimediální prezentace. První místo v kategorii firemních webů připadlo výrobci nábytku Ton z Bystřice pod Hostýnem. Česká pobočka agentury Zaraguza si může do sbírky reklamních ocenění přidat zlato za profil automobilky Škoda na portálu YouTube. Konzultační firma Acomware podle poroty připravuje nejlepší newsletter s názvem E-feed a nejhezčí videoprezentací se stalo představení zlínské Univerzity Tomáše Bati. Za inovativní formu komunikace si certifikát za druhé místo odnesly Elite Solutions a Hypoteční banka, které společnými silami provozují web Hezké bydlení (www.hb.cz). Na první místo v této kategorii bohužel žádná z přihlášených prací nedosáhla.

Certifikáty za tradiční i nová média si odnesla pražská zoologická zahrada. Její facebookový profil se umístil druhý v kategorii sociálních sítí, zavedený čtvrtletník Trojský koník je třetí nejlepší časopis ve veřejném sektoru.

Síň slávy má pátého laureáta

Popáté letos výkonný výbor PR klubu uděloval ocenění Síň slávy. V rámci 15. ročníku si jej odnesl Vadim Petrov, jeden ze spoluzakladatelů soutěže i samotného PR Klubu.

Syn známého skladatele je také původní profesí hudebník. Před listopadem 1989 pracoval jako hudební režisér a dramaturg v televizi, poté ve státní správě a vrcholovém managementu. V oboru komunikace začínal jako tiskový mluvčí vlády, pak řídil komunikaci Chemapolu, spoluvlastnil agenturu TTV Public Relations, rok byl šéfem komunikace v tuzemské pobočce vydavatelství Ringier Axel Springer.

V současnosti působí jako konzultant. Kromě toho přednáší na katedře marketingu VŠE a je pedagogem v MBA programu University of Manchester na Prague International Business School.

Kompletní tabulku vítězů najdete na www.mam.cz

Nobelova cena jako v roce 1999 to sice není, ale i tak udělalo vítězství ve Zlatém středníku Lékařům bez hranic radost.
Foto: PR Klub

Pátým laureátem Síně slávy se stal Vadim Petrov.
Foto: Josef Sitta

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.