Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Televizní trendy? Ptejte se u Rusů

Redakce MAM24. 4. 20179. 7. 2019

Přestože nejmladším konzumentům jsou přisuzovány především sociální sítě nebo YouTube, příklad atraktivně sestavených projektů ukazuje, že dokážou být věrní i klasické televizi. A dokonce za ni platit. Aktuální televizní trendy překvapivě ovlivňují Rusové a jejich expanze napříč kontinenty. To je jen několik highlightů uplynulého televizního veletrhu MIP TV, který se konal ve francouzském Cannes.

MIP TV je každoroční globální akce, na které se nakupují nové televizní pořady a formáty. V posledních letech rostl důraz na různorodé platformy konzumace obsahu, teď se do popředí zase dostávají kompletně nové stanice, které vysílají lineárně a k tomu chystají svou expanzi napříč trhy a distribučními kanály. Počítají s doprovodnými službami přes internet k lineárnímu vysílání, s videem na vyžádání a automaticky chystají i vlastní aplikace. Asi nejpřekvapivější je jejich důraz na nejmladší generace diváků. A hned několik úzce profilových stanic ukazuje, že může jít o úspěšné projekty. A to i přesto, že je mileniálům často přisuzován status netelevizní generace.

Mezi nezajímavější příklady veletrhu patří americká stanice Revolt. Ta sice ve Státech startovala před několika lety, do Evropy se ovšem chystá vstoupit až nyní. Původní kanál byl úzce zaměřený na rap a je spjatý s tváří i ikonou žánru P. Diddym. Nicméně nečekejte jen jeden pořad postavený na tradiční reality show, který táhne sledovanost celé stanice. Síla Revolty spočívá v tom, že se zaměřila na širší lifestylovou základnu a mileniálům naslouchá. Program sestavuje podle jejich potřeb a fenoménů, které hýbou celou generací.

Svým fanouškům rozumí natolik, že jim dokáže nabídnout mix hudby a interaktivních pořadů, které sami diváci spoluutvářejí. Navíc mají možnost se se svými idoly potkat. Zkrátka televizi se povedlo propojit principy sociálních sítí s televizní tvorbou. A to vše podpořit kultem osobnosti vybudovaným kolem známé celebrity. Díky tomu monetizace programu sahá i k doprovodnému merchandisingu.

Na podobných principech stojí i stanice Havoc, ta šla dokonce ještě dál a naučila svou cílovku, že za obsah se platí. Pomalými kroky, ale přece. Product placement a komerční partnery pořadů doplňuje i drobný poplatek – dva dolary měsíčně – a tyto příjmy pomáhají této niche stanici stát se rentabilní. Kdo může dnes v televizní branži říct, že je vůči němu nejmladší generace natolik loajální, že je ochotná za značku platit? Americká stanice Havoc ano a i ona se chce prosadit na starém kontinentě.

Rusové expandují

Dalším zajímavým milníkem na MIP TV je posílení ruského sebevědomí v televizní branži. Třeba to z našeho pohledu nevnímáme, ale podle kvalitativních kritérií je nutné uznat, že ruská produkce je na vysoké úrovni. Nebavíme se o politizaci obsahu nebo manipulaci, ale opravdu o vlastní tvorbě pořadů – zejména v oblasti dokumentů či cestopisů patří mezi špičky oboru. A jak se v Cannes ukázalo, vlastní ruský trh je jim už malý. Hned několik předních ruských producentů si uvědomilo potenciál globálního trhu, přičemž rozhodně nejde jen o Evropu.

Aktuálně se tedy chystají vstoupit na trhy v Latinské Americe i USA. Jejich devízou je fakt, že produkce nabízí nový pohled na věc. Navíc v kombinaci s neokoukanými knihovnami, dobře ošetřenými autorskými právy a především ve vysoké kvalitě (jejich knihovny jsou téměř kompletně v HD) jsou flexibilní pro vstup i do našeho teritoria. K expanzi jim tak stačí relativně málo, ani nemusí tematicky pořady lokalizovat. Díky bohaté nabídce vlastních knihoven jim v první fázi postačí jazyková mutace.

Relax ve 4K

Zajímavé je rovněž sledovat další dílčí segmentaci specializovaných televizních stanic. Některé se zaměřují jen na nejnovější technologie. Mezi vyčnívající projekty představené v Cannes lze zařadit Classical Harmony. To je stanice vysílající pouze v rozlišení 4K, přičemž jejím zaměřením jsou významná umělecká díla. V databázi jich mají už 300. Každé z nich je nerušeně představeno v detailních záběrech a celcích se subtilní hudbou. Obraz není rušen výkladem, divák je informován stručným popisem na obrazovce.

Jedná se o fascinující zážitek, který nabízí alternativu k doposud běžným záběrům přírody či obyčejného detailu krbu s plápolajícím ohněm nabízeným právě ve 4K. Je to určitě jeden z projektů, který nabízí relax pro esteticky náruživé diváky, a určitě by neměl chybět ani na našem trhu.

Autorka je ředitelkou mediální společnosti Axocom.

Americká stanice Revolt dokázala propojit principy sociálních sítí a televizního vysílání. Jejího mikrofonu se chopil i producent a DJ Armin van Buuren.
Foto: Revolt TV

×

1. Ve finále konkurzu na šéfa ČT je pět lidí

Starší článek

Chatboti nás moc neberou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více