Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Strategie značky? Mnohdy jen vyhozené statisíce korun

Redakce MAM3. 4. 20179. 7. 2019

Ve válce se říká, že strategie vydrží jen do prvního výstřelu. Je to v marketingu stejné? Věřím, že všichni brand stratégové ve své práci zažili trochu hořkého zklamání, tak jako ti naši. Odhadem třetina značek, které jsme vymysleli, zůstala jen na papíře. Nepočítám prohrané tendry, ale zaplacené a uzavřené zakázky.

Když jsme začínali, věřili jsme, že úspěch v marketingu je otázka dobře promyšlené strategie. Při tvorbě značek jsme volili klasický postup: nejprve výzkum, pak uděláte spoustu zábavných workshopů a spolu s klientem vytvoříte strategii, ze které máte oba radost. Sepíšete ji, plácnete si, peníze přijdou na účet a je to. A nejde o malé částky, bavíme se o stovkách tisíc korun. Klient pak strategii vezme, odškrtne si úkol, schová ji do šuplíku a tam leží.

Dokud zůstanete při tvorbě brandu na úrovni strategického přemýšlení, nic se nezmění. U nás jsme došli k tomu, že úkolem dobrého stratéga není vymyslet skvělou strategii, ale samozřejmě přeměnit ji ve skutečnost. Přejít od přemýšlení ke strategické akci je totiž ta opravdová práce. A obzvláště ve větších firmách je to věc velmi politická.

Značku vám nikdy neudělá dobře sepsaná strategie, dokonce ani miliony investované do ATL kampaně, ale pouze vaši lidé. Její tvorba tedy do velké míry není problém strategie, ale problém leadershipu.

Druhým velkým strašákem brand stratégů je podle nás překvapivě kreativa. Brand strategie má sloužit jako most mezi byznys záměrem a kreativní exekucí. Jako forma, kterou proženete vaše nápady a vypadne vám ten správný tvar.

Často se ale v kreativě stane, že samotný nápad je tak lákavý, že lidé zahodí všechnu strategii. A pak vznikne úplně jiná značka. A překvapivě často možná lepší, než mohl být původní strategický záměr.

Proto si myslím, že kreativa a strategie nemohou vznikat odděleně. Nedá se to dělat jako u pásové výroby, nemůžete prostě poslat pédéefko dál s tím, že někdo druhý z něj vytvoří značku. Práce brand stratéga by tedy nikdy neměla končit sepsanou strategií, ale její úspěšnou exekucí.

Roman Zámečník, kreativní ředitel, Digital Brain

×

1. V anketě ShopRoku bodovalo Notino

Starší článek

Jak Češi znají “lidské” služby?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více