Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Sledujte uživatele, jak se pohybují na vašem webu. Heatmapy vám to umožní

Redakce MAM18. 4. 20179. 7. 2019

Potřebujete zjistit, jak fungují ovládací prvky na vaší webové stránce nebo zda se na webu uživatelé chovají, jak očekáváte? Mohou vám pomoci heatmapy. Jde o nástroje zachycují míru interakce uživatele s webovou stránkou. Touto interakcí může být například pohyb myší, kliky či hloubka doscrollování návštěvníka webu.

“Měření pomocí heatmap je levnější než klasický uživatelský výzkum s focus group,” tvrdí Václav Mottl, webový analytik mediálního domu Economia (vydavatele MAM).

Filip Ekl, vedoucí UX oddělení agentury Dobrý web, upozorňuje na možné úskalí jejich využívání. Heatmapy jsou kvantitativní nástroj: jeho výsledek je statistická veličina. A k získání relevantního výsledku je potřeba mít vstupní data desítek až stovek uživatelů. U menších počtů totiž hrozí, že náhodná výchylka výrazně zkreslí výsledek.

Prvním krokem, pokud chceme začít s heatmapami, by mělo být rozhodnutí, co chceme měřit. “Mohou to být prokliky, scrollování uživatelů na stránce nebo jejich cesta napříč webem,” jmenuje Václav Mottl. Nástrojů na tvorbu heatmap je celá řada, například Crazyegg, Hotjar nebo Mouseflow. Ve většině případů stačí jen přidat kousek kódu do stránky a pak ve webovém rozhraní nástroje sledovat výsledky.

Ekl z Dobrého webu upozorňuje, že je důležité nepodlehnout “hezkým obrázkům” heatmap a zvolit nástroj opravdu adekvátní: někdy je lepší zvolit dotazník, někdy stačí jen vhodně nastavená webová analytika.

Heat mapa vyznačuje místa, kam nejčastěji klikají návštěvníci stránek. Příklad jsme vybrali ze stránek Pomoc v nebezpečí firmy Safety Guard.
Foto: Safety Guard

×

1. Do léta má začít vysílat zpravodajská stanice Z24

Starší článek

10. Soud zrušil předběžné opatření k reklamě v MHD

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více