Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Chytré senzory přicházejí do Česka

Redakce MAM3. 4. 20179. 7. 2019

Inovace zboží je jednou z možností, jak výrobci mohou získat konkurenční výhodu. Vedle samotného zboží ale probíhá modernizace i v technologiích a dalších oblastech obchodu.

Společnost Samsung dodává českým obchodníkům dotykové obrazovky, na nichž mohou zákazníci “projíždět” sortiment prodejny či web. Využívat je bude například síť lékáren Dr. Max nebo řetězec chovatelských potřeb Pet Center.

“K inovacím v obchodech tlačí prodejce sami zákazníci hlavně tím, že využívají chytré telefony. Pokud je chce obchodník zaujmout, musí jim nabídnout obsah do jejich mobilu, to je klíčová zbraň,” vysvětluje Ondřej Žák, manažer pro retail a rychloobrátkové zboží společnosti EY.

Češi stále častěji využívají mobil k dohledání cen před nákupem, stejně jako během nakupování v obchodě. “Brzy bude na trhu technologie, která umožní, aby zákazník při vyhledání zboží na mobilu v prodejně jako první volbu dostal obchod, ve kterém stojí,” líčí Žák.

Nejznámější digitální technologie je Scan & Go. Skener v Česku poprvé zavedl Globus, loni s ním pak přišlo Tesco. Peter Friedel ze společnosti Zebra Technologies, která skenery Globusu dodává, na konferenci Retail in Detail představil jejich inovované verze. Nové skenery se například propojí se zákaznickou kartou zákazníka, zobrazí mu minulé nákupy, pomáhají mu orientovat se v obchodě či nabídnou při nákupu určitých potravin recepty.

“Chytré skenery jsou velmi oblíbené v regionu střední Evropy, používá je 30 až 60 procent zákazníků daných obchodů,” popisuje Friedel. Se skenerem podle něj lidé v obchodech utratí i o 14 procent více než při běžném nákupu.

Trendem, který by čeští obchodníci mohli využívat už brzy, je takzvaná heat mapa. Ta prostřednictvím chytrých senzorů rozmístěných po prodejně a snímáním mobilů sleduje pohyb zákazníků v obchodě. Díky tomu pak prodejci budou moci měnit umístění výrobků nebo lépe promovat zboží ve slevách.

“U nás jsou první projekty, které s tím pracují. Sami jednáme se třemi velkými obchodníky v Česku, kteří o heat mapách uvažují,” říká Žák z EY s tím, že konkrétní být nemůže.

V zahraničí jsou digitální technologie napřed. Podle Žáka se do tuzemska dostávají většinou s dvouletým zpožděním. V cizině podle něj třeba obchodníci ustupují od vlastních aplikací pro zákazníky, kdežto v Česku jsou na vzestupu.

Chytré skenery jsou při nákupech ve střední Evropě velmi populární. V nové verzi nabízejí zákazníkům třeba recepty.

Foto: Globus

×

1. V anketě ShopRoku bodovalo Notino

Starší článek

Jak Češi znají “lidské” služby?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Wedo

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více