Brand safety: nenechte vaši značku u nevhodného obsahu

18. 4. 2017 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Problémy se zobrazováním reklam u videí a na webech se závadným obsahem nabraly v posledních týdnech znovu na síle. Pozornost k problematice brand safety, tedy vyloučení nežádoucího umístění reklam v kontextu poškozujícím inzerovanou značku, přitáhl zejména razantní vzkaz pro Google od několika globálních firem. Zprávy o tom, že firmy jako GM, Walmart, PepsiCo, L’Oréal a další pozastavily inzerci na YouTube, v Google Display Network v USA a na dalších trzích, obletěly před časem reklamní svět. A Google musel reagovat.

Na začátku dubna proto představil nová opatření směřující k větší bezpečnosti značek inzerujících napříč jeho platformami. Pro oblast monitorování závadného obsahu navázal spolupráci s analytickou společností ComScore a zpřísnil také pravidla pro zapojení do partnerského programu YouTube (YPP) umožňujícího umísťovat do videí reklamy. Nově zde zavedl podmínku překročení hranice 10 tisíc zhlédnutí a následnou bezpečnostní kontrolu účtu ve vztahu k dodržení pravidel YPP.

Tato pravidla sama o sobě problém neřeší. Zásadní je zde především samotné nastavení parametrů kampaně a zpřesnění toho, kde se reklamy (ne)budou zobrazovat. Například vyloučením kategorií webů obsahujících vulgarismy, sexuální tematiku nebo násilný či šokující obsah, což je možnost, kterou Google také nedávno zavedl.

Není ale třeba jen vyčkávat, s čím přijde samotný Google. Proaktivitu je namístě očekávat v první řadě ze strany vaší mediální agentury, která by měla klientovi navrhnout soubor brand safety opatření. Může například vytvořit seznam webů s nevhodným obsahem (útočným, propagandistickým, dezinformačním nebo v některých případech i bulvárním), které má z kampaní preventivně vyloučit. Obdobně lze postupovat také v případě mobilních aplikací.

Bezpečností obsahu vnímání vaší značky však nekončí. Stále častěji se řeší také kvalita obsahu a vizuální podoba webu, na němž se reklamy zobrazují. I to totiž ovlivňuje vnímání značky a v důsledku také výsledky celé vaší kampaně.

Zuzana Valdová, media planner, Red Media

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.