Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Billboardy z dálnic zmizí, diskuse pokračuje

Redakce MAM3. 4. 20179. 7. 2019

Na konci září by měla zmizet z bezprostřední blízkosti dálnic a silnic I. třídy většina billboardů, a to bez jakékoliv náhrady jejich provozovatelům. O omezení reklamních ploch se začalo poprvé diskutovat v roce 2010, zákon byl však schválen až o dva roky později. Zákaz billboardů u silnic a dálnic může nahrávat společnostem prodávajícím reklamní plochy na návěsech i kabinách kamionů. Podle Aleny Chomátové z firmy AdTrucks však mezi mediálními agenturami převládá naděje, že vše bude řešeno formou výjimek.

Argumenty PRO

Zastánci omezení billboardů argumentují čtyřmi důvody: bezpečnost, ekologie, estetika a riziko korupce. Novelu podporují Ministerstvo dopravy ČR, dopravní policie, ŘSD nebo občanské sdružení Nechceme billboardy, které se na úrovni Prahy a Brna spolupodílí na odstraňování nelegálních reklam. “Na rozdíl od západních zemí jsou u nás zákony regulující venkovní reklamu dost nedotažené, a navíc se pod tlakem silné reklamní lobby vykládají velmi volně. A politici nemají snahu tento problém řešit, protože s outdoorovými agenturami potřebují být před volbami za dobře. Pokud by hrozilo, že bude zákaz billboardů zrušen nebo omezen, pak se rozhodně nějakým způsobem angažovat budeme,” říká za sdružení Štěpán Fiala.

Argumenty PROTI

Přísný přístup k provozovatelům billboardů je ovšem dle Veroniky Ryšávkové z advokátní kanceláře Havel Holásek & Partners problematický z ústavního hlediska i z pohledu hospodářské soutěže. Navíc zákaz není absolutní, a tak ztrácí smysl. Některé poutače a reklamy pro vlastníky provozoven v blízkosti dálnic a silnic 1. třídy jsou totiž nadále povoleny. “Domníváme se, že plošné zákazy nejsou vhodné v žádném odvětví. Tato problematika není černobílá, je komplikovaná a my budeme své názory a postoje rádi komunikovat. Bohužel média nedávají naší straně rovnocenný prostor, jako dávají kritikům venkovní reklamy,” poukazuje tiskový mluvčí Svazu provozovatelů venkovní reklamy Marek Pavlas, jinak též zástupce společnosti BigBoard, jíž většina reklamních ploch na pozemních komunikacích patří. Odpůrci novely nejčastěji poukazují na fakt, že nebyla jednoznačně prokázána bezpečnostní rizika reklamy u dálnic a silnic. A dále že zákaz může znamenat pro stát vedení arbitráží a současně zlikviduje obor venkovní reklamy.

Konečně legislativa vedoucí k nápravě veřejného prostoru, jásají příznivci zákazu billboardů u silnic a dálnic. Necitlivý zásah do volné hospodářské soutěže, namítají odpůrci.
Foto: Michaela Hasíková

×

1. V anketě ShopRoku bodovalo Notino

Starší článek

Jak Češi znají “lidské” služby?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více