Bavte lidi, a pomozte tak svojí značce

18. 4. 2017 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Fotka z fotobudky může být skvělý nástroj podpory vnímání značky. A to zejména v případě, že fotografii firma vhodně obranduje a zákazník si ji vystaví na dobře viditelném místě nebo ji rovnou nasdílí se svými přáteli na sociálních sítích.

Snímky z fotoboxu lze využít i jako nástroj k rozšíření e-mailové databáze. Pokud si firma od focených účastníků zajistí souhlas s poskytnutím osobních údajů k marketingovým účelům, stačí, aby si lidé nechali fotky poslat na svůj e-mail.

„I když nejde o nový trend na trhu, zájem o pořizování snímků z fotobudky stále neopadá,“ tvrdí Martin Prošek, zakladatel společnosti Fotonaut, která boxy na focení provozuje. Jeho společnost má za sebou víc než 1600 akcí. Eventy pro firmy přitom tvoří drtivou většinu z nich. Pořádající společnosti mohou během nich v reálném čase nahrávat fotky na svůj firemní Facebook, a lákat tak návštěvníky eventu k tomu, aby jeho stránku navštívili a třeba označili, že se jim líbí.

„Fotobudku jsme si letos objednali už podruhé pro pobavení našich zákazníků na party k výstavě v Německu,“ podotýká Jiří Baroš, marketingový ředitel společnosti Robe, která se zabývá výrobou osvětlovací techniky.

Zábava není jen na party

Fotoboxy ale nejsou jen záležitostí večírků, pronajímají si je i obchodní centra nebo účastníci veletrhů, aby ke svému stánku nalákali návštěvníky. „Není přitom pravidlem, že se lidé musí fotit ve skupinkách,“ říká Prošek. Značky mohou k pořízení snímku lehko nalákat i jednotlivce, třeba když jim umožní vyfotit se se zajímavým předmětem typu Stanleyova poháru nebo rovnou s celebritou. Ať už půjde o samotnou osobnost nebo třeba o jejího dvojníka. Například televizní společnost HBO použila pro svůj fotobox rekvizitu ze seriálu Hra o trůny. „Seriálový trůn jsme využili v roce 2014 na Filmovém festivalu v Karlových Varech pro propagaci pokračování série, zároveň jsme účastníkům dávali měsíční přístup na platformu HBO Go,“ říká k tomu Pavla Brožková, PR manažerka HBO Europe.

Firmy navíc nemusí na snímky dávat jen svá loga. Nést mohou i název produktu nebo slevový kupon, který pak zákazníci uplatní v kamenné prodejně či v e-shopu. A pokud opatří fotky unikátním kódem, mohou pak snadno sledovat úspěšnost celé kampaně.

„Na akcích pro Jameson jsme ke každé pořízené fotografii přiřazovali QR kód, na základě kterého pak probíhala soutěž o snímek s nejvíce lajky na Facebooku,“ vysvětluje David Čeřovský, zakladatel firmy Smybox. Ta dříve vystupovala pod názvem Smilebox, v roce v roce 2016 však prošla rebrandingem kvůli sjednocení značky se zahraničními franšízovými pobočkami.

Zelená není dobrá

Marketingovým manažerům, kteří stojí před rozhodnutím, jaký fotobox vybrat, Prošek radí nechat si poslat vytištěné snímky z dané fotobudky a přesvědčit se o jejich kvalitě.

Naopak nedoporučuje na akcích volit klíčovací zelené pozadí, které umožňuje výběr pozadí dané fotografie přímo na místě. „Na akci to nevypadá hezky, často mají lidé problém se špatným ořezáváním vlasů. Pokud má někdo na sobě zelené oblečení nebo doplňky, pozadí nahradí i to,“ vyjmenovává nevýhody.

Klienti by se podle jeho názoru neměli rozhodovat pouze na základě hodinové sazby, ale měli by brát v potaz i dopravu a počet vytisknutých fotografií. „Pokud je v základní ceně malý počet fotek a lidé se dobře baví, může se to firmě značně prodražit,“ upozorňuje Prošek.

HBO takto ve Varech propagovalo seriál Hra o trůny.
Foto: HBO Europe

Firma Robe vzala „fotobudku“ na akci pro své zákazníky.
Foto: Robe

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.