Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Zadavatelé z Británie a USA bojkotují YouTube

Redakce MAM27. 3. 20179. 7. 2019

Britským a americkým trhem s on-line reklamou otřásl skandál, kvůli kterému se řada společností rozhodla stáhnout svou reklamu z YouTube a dalších portálů Googlu. Zobrazovala se totiž v blízkosti kontroverzního, ale i nelegálního obsahu.

Británie je po Spojených státech pro Google největším trhem, který mu v loňském roce přinesl podle agentury Reuters 7,8 miliardy dolarů (196 miliard korun).

Reklamu z Googlu stáhla a bojkot YouTube vyhlásila řada lukrativních firem i vážených institucí (za všechny jmenujme například HSBC, M&S, L’Oréal, BBC nebo Johnson & Johnson). Podle informací Business Insideru je jich dohromady více než 250.

Šéf evropské divize Googlu Matt Brittin se za to, že k propojení reklamy s kontroverzními videi došlo, omluvil a slíbil, že se společnost bude snažit o nápravu. V této souvislosti nicméně připomněl, že proces detekce není snadný, neboť jen na YouTube uživatelé každou minutu nahrají videa o délce 400 hodin.

Omluva nestačí

Google dosud spoléhá na samotné uživatele, kteří mají možnost závadný obsah nahlásit. To některé zadavatele reklamy rozčiluje. Google, Facebook i jiné platformy by se podle nich měly přestat schovávat za maskou technologických firem a opravdu přijmout zodpovědnost za obsah, který šíří.

“Našim klientům z komerční i veřejné sféry jednoznačně doporučujeme preferovat profesionálně vytvářený obsah před ‘user generated’. Nevidíme důvod rozmlouvat klientům inzerci přes Google a Facebook, ale je jasné, že na straně těchto mediálních dodavatelů musí být učiněno hodně práce pro zlepšení ‘brand safety’. Naprosto zásadní je celková otevřenost jejich systémů ke kontrole plnění ze strany klientů a agentur,” říká Jiří Vítek, CEO české pobočky mediální agentury Mindshare. Ta spadá do reklamního holdingu WPP. Řada jeho klientů patří mezi bojkotéry.

Omluvou Googlu diskuse spojená s “britským” skandálem nekončí. Ozývají se hlasy, že jde o hysterickou a oportunistickou reakci. Že se rozhodně nejedná o první případ svého druhu a nebýt novinového článku, nikdo by újmu na dobrém jméně značky nezaznamenal.

“Umísťování reklamy v mediálním prostředí založeném na ‘user generated’ obsahu v sobě nese významně vyšší míru rizika v porovnání s tradičními médii. Uznávám, je to výzva. Klienti si tento rozdíl vždy museli dobře uvědomovat,” dodává ředitel mediální agentury MEC pro ČR a Slovensko Daniel Živica.

Řada britských a amerických zadavatelů stáhla svou reklamu z YouTube kvůli obavám ze spojení s nelegálním obsahem.
Foto: Shutterstock

×

Zpívánky nejsou automaticky divácký hit

Starší článek

Studenti vysokých škol si věří

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Je to o nás. Britové chtějí pro sčítání oslovit všechny

Census musí mít smysl. Britská kampaň na podporu sčítání lidu se zaměřuje na jeho pozitivní efekty, které může přinést všem komunitám.
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více