Velké obchody s nábytkem se bojí jít do on-linu. Zbytečně

6. 3. 2017 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pryč jsou doby, kdy prodej nábytku po internetu vypadal jako bláznivý nápad. Z celkového trhu o objemu přibližně 35 miliard korun už on-line prodej začíná ukrajovat zajímavý podíl, který se odhaduje minimálně na sedm procent. O tom, že jde o atraktivní odvětví, svědčí i průměrná cena jedné objednávky, která v minulém roce činila v našem e-shopu necelých 7500 korun.

Do karet on-line prodeje nábytku hraje nejenom každoročně rostoucí e-commerce, ale i současný trend personalizace veškerého zboží, na který reagují i výrobci nábytku. Zákazník si tak na internetu u každého výrobku může pohodlně vybírat i z několika desítek až stovek barevných či materiálových variant jednoho modelu. Rozměry, barva, dekor nebo třeba čalounění.

Spolehlivá a cenově dostupná logistika je ale jednou z překážek, které brání vstupu velkých retailových prodejců s nábytkem na on-line trh. V jejich případě bych viděl i jako zbytečné podcenění a skepsi vůči myšlence, že by lidé nakupovali nábytek přes internet. Tuto počáteční nedůvěru v internetový prodej dnes tradiční hráči na trhu s nábytkem horko těžko dohánějí a je otázkou, jak dlouho jim bude trvat vybudovat skutečně plnohodnotné internetové obchody.

Nefunkční odkazy, absence návodů na montáž nebo neúplné popisky tvoří další skupinu nešvarů, které podkopávají důvěru zákazníka při nákupu. Čím více hodnotných informací zákazníkovi poskytnete, tím větší je pravděpodobnost, že nakoupí právě u vás. U nábytku to platí dvojnásob. Stejně tak je důležité motivovat zákazníky, aby hodnotili zakoupené zboží, což pomáhá dalším zákazníkům v rozhodování.

Široká nabídka, nízká cena, jednoduchý výběr, levná doprava a možnost okamžité vizualizace vybrané varianty nábytku – to jsou z mého pohledu hlavní výhody dobře řešeného e-shopu nad kamennou prodejnou. Aby e-shopy s nábytkem všechny tyto výhody plně využily, musí pro zákazníky vytvořit uživatelsky přívětivé nákupní prostředí, které je zbaví posledních pochybností i zažitých mýtů o nakupování nábytku přes internet.

Vít Fišer, PR & brand specialista, MT-nábytek.cz

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.