Facebook má o uživatelích více dat než Google, uživatel je přihlášený na více zařízeních a to umožňuje přesné cílení.
„Je to vhodný kanál pro všechny fáze nákupního cyklu, ať už jde o budování značky, nebo prodej,“ podotýká Petr Jelínek, ředitel české pobočky agentury Business Factory. Podle něj je tato propagace vhodná jak pro korporáty, tak pro malé lokální podniky, například restaurace.
„Facebook je pro nás efektivní kanál. Přivádí nám za přijatelnou cenu na web uživatele, kteří pěkně konvertují,“ prozrazuje Martina Pohořelická, marketingová manažerka firmy Active24, zabývající se webhostingem a registrací domén.
Nevýhoda je, že na Facebooku nic není zadarmo. Navíc platíte v aukci, proto se rozpočet obtížně plánuje. Také hned vidíte, zda kampaň funguje, takže musíte být připraveni flexibilně reagovat.
Na Facebooku můžete využívat statický obrázek, sérii obrázků nebo videoreklamu.
Pokud chcete reklamou na Facebooku začít, Jelínek doporučuje nejprve si založit vlastní reklamní účet, na kterém budete sbírat data. Pak umístit na svůj web měřicí Facebook pixel. Dalším nezbytným krokem je stanovení strategie, čeho chcete na Facebooku docílit.
Podle Petra Jelínka z Business Factory přistupuje na Facebook z mobilního zařízení 60 až 70 procent návštěvníků.
Foto: Business Factory